DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 15 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Geçmişten günümüze ülkemiz bankacılık sektörünün gelişiminin temel tarihsel dönüm noktalarını öğrenecektir
2) Cumhuriyet öncesi bankacılık sektörünün yapısı hakkında bilgi sahibi olacaktır. 3) Cumhuriyet sonrası bankacılık sektörünün geçirdiği değişimleri genel olarak analiz edebilecektir 4) Özellikle 1980-1990 Dönemi hızlı değişim aşamalarını analiz edebilecektir 5) 1990-2000 Dönemi gelişmeleri yorumlayabilecektir 6) 2000-2010 Dönemi gelişmeleri analiz edebilecektir 7) 2010 sonrası bankacılık sektörü ve güncel durum inceleyebilecektir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı ülkemiz bankacılık sektörünün geçmişten günümüze gelişiminin temel tarihsel dönüm noktaları üzerine dikkat çekilerek analiz edilmesidir. Hızlı bir değişim gösteren bankacılık sektörünün, Cumhuriyet öncesi faaliyetleri ve yapısı, Cumhuriyet sonrası geçirdiği değişimler çeşitli dönemlere ayrılarak başlıklandırılmakta ve ayrıntıları ile analiz edilmektedir |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Bankacılığın tarihsel gelişimi | 2. Hafta | Osmanlı döneminde bankacılık | 3. Hafta | Ulusal bankalar dönemi | 4. Hafta | Özel amaçlı bankaların kurulduğu dönem | 5. Hafta | Özel bankaların geliştiği dönem | 6. Hafta | Planlı dönem | 7. Hafta | Ara sınav | 8. Hafta | Serbestleşme ve dışa açılma dönemi | 9. Hafta | Serbestleşme ve dışa açılma dönemi | 10. Hafta | Krizler | 11. Hafta | Kriz sonrası yeniden yapılanma dönemi | 12. Hafta | Kriz sonrası yeniden yapılanma dönemi | 13. Hafta | Dezenflasyon dönemi | 14. Hafta | Küresel kiriz sonrası dönem ve günümüzdeki durum |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | www.bddk,gov.tr, www.tbb.org.tr, www.tcmb.gov.tr, 50. Yılında Türkiye bankalar Birliği ve Türkiye?de Bankacılık Sistemi ?1958-2007?
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1,5 | 1,5 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 1 | 2 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 22 | 308 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 45 | 45 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1,5 | 1,5 | Ödevler | 2 | 2 | 4 | Toplam İş Yükü | | | 454 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 15,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 15 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |