DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İşletmelerde elektronik ticaret uygulamaları ile ortaya çıkan yasal, ahlaki ve etik kısıtlamaların etkisini değerlendirip çözümler üretebilir. 2) Elektronik Ticaretin temel iş ve pazar modellerini irdeleyebilir. 3) Elektronik Ticaretin işletme ile müşteri ilişkilerindeki meydana getirdiği değişimleri değerlendirebilir. 4) Elektronik Ticarete kaymanın temel nedenleri ve sorunlarını bilir. 5) Elektronik Ticaretin anlamını ve kapsamını tanımlayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı elektronik işletmeciliğin varolma aşamalarını, elektronik ortamda ticaretle ilgili gelişmeleri, etkileri, yapılacak stratejileri ve uygulamaları aktarmak suretiyle modern işletmecilik uygulamalarına katkı sağlamaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Genel Kavramlar, Elektronik Ticaret Alanı, Değişen İş Ortamı ? E-Ticaret Yararları ve Sınırları | 2. Hafta | E-Pazaryerleri | 3. Hafta | E-Perakendecilik | 4. Hafta | Tüketici Davranışları - Reklamcılık | 5. Hafta | İşletme Merkezli İşletmeden İşletmeye Elektronik Ticaret - Satan Tarafı - Satın Alan Tarafı | 6. Hafta | Elektronik Ticaret Destek Hizmetleri | 7. Hafta | E-Tedarik Zinciri - Ortaklaşa Ticaret | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | İşletme İçi Elektronik Ticaret - Müşteriler Arası Elektronik Ticaret - Elektronik Devlet | 10. Hafta | Mobil Ticaret | 11. Hafta | E-müzayede | 12. Hafta | Güvenlik ve elektronik Ödeme Sistemleri | 13. Hafta | eCRM, Diğer Destek Hizmetleri, E-Ticaret Stratejileri | 14. Hafta | Yıl Sonu Sınavı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Electronic Commerce 2010, 6/E , Efraim Turban - Jae K. Lee - David King - Ting Peng Liang - Deborrah Turban, Prentice Hall, 2009 2. E-Commerce 2011, (7th Edition), Kenneth Laudon - Carol Guercio Traver, Prentice Hall, 2011 3. Ders dokümanları
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 10 | 140 | Final Sınavına Hazırlık | 14 | 3 | 42 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 8 | 3 | 24 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 40 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 287 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,56 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |