DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu ders, müzakere ortamını, süreçlerini ve rollerini konu almaktadır. 2) Dersin amacı müzakere teknik, taktik, strateji ve süreçlerinin öğretilmesi, müzakere sürecinin yönetilmesi 3) hedeflenen kazançların elde edilmesi için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | İş sözleşmelerinde istenen sonuçların elde edilebilmesi için müzakere sürecinde doğru taktiklerin uygulanması gerekmektedir. Yapılan araştırmalar stratejik müzakere yöntemlerini kullanmayan yöneticilerin genelde duygusal hareket ettiğini ve bu nedenle firmaların büyük gelir kayıpları yaşadıklarını belirlemiştir. Rekabetin giderek daha yoğun yaşandığı iş dünyasında karşılıklı anlaşmazlıkların ve çıkar çatışmalarının üstesinden gelinebilmesi için firma yöneticilerinin belirli ikna taktiklerinden fazlasını bilmeleri gerekmektedir. Bu dersi alan yöneticiler stratejik müzakere süreci modellerini öğreneceklerdir. Ders kapsamında teklif verme stratejileri, ihale süreci yönetimi, kazan-kazan stratejileri, değer belirleme analizi ve karşılıklı güven tesis etme yöntemleri anlatılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Müzakereye Giriş | 2. Hafta | Müzakere kavram ve Araçları | 3. Hafta | Müzakerenin Önemi | 4. Hafta | Stratejik Olmak | 5. Hafta | Müzakere Süreci -1 | 6. Hafta | Müzakere Süreci -2 | 7. Hafta | Müzakerenin Yönetimi | 8. Hafta | Vize | 9. Hafta | Müzakere Taktikleri -1 | 10. Hafta | Müzakere Taktikleri -2 | 11. Hafta | Farklılarla İlgilenmek | 12. Hafta | Seçeneklerin Değerlendirilmesi -1 | 13. Hafta | Seçeneklerin Değerlendirilmesi -2 | 14. Hafta | Seçeneklerin Değerlendirilmesi -3 |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Fells, Ray (2009) Effective Negotiation From Research To Results, Cambridge University Press Cambridge. Greene, John O., and Brant Raney Burleson. (2003) Handbook of communication and social interaction skills. Psychology Press. Mujtaba, B. G. (2007). Cross cultural management and negotiation practices. ILEAD Academy. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 35 | 35 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 120 | 120 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 100 | 100 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |