Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kurumsallaşmış örgütlerde girişimciliğin nasıl uygulanacağını bilir. 2) Kurumsal girişimciliğin yapı taşlarını tanımlayabilir. 3) Girişimcilik ihtiyaçlarını küresel ihtiyaçlar ile ilişkilendirebilir. 4) Yenilik ihtiyacını ve önemini kavrar. 5) Farklı bağlamlarda uygulanan girişimcilik ve yenilik uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Risk sermayesi; yenilikçi, üretken, yüksek büyüme potansiyeline sahip, ancak yatırım ve büyümenin gerçekleştirilmesi bakımından gerekli finansal kaynakların temin edilmesinde sıkıntı yaşayan vizyon sahibi girişimcilerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak kurumsal yatırımcılar tarafından yapılan yatırımlardır. Bu ders ile yöneticilere, sermaye kaynaklarının neler olduğu üzerinde durularak endüstrinin nasıl çalıştığını anlamaya yönelik bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamaları amaçlanmaktadır. Bu ders, yöneticilerin özel girişim ve risk sermayesi kurumlarının nasıl çalıştığını, bu oluşumun seçilme nedenlerini ve yeniliğe ilişkin fırsatlar ile sorunların nerelerde ortaya çıktığını anlamalarına katkıda bulunur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı, Girişimcilik ve İç Girişimcilik Nedir?Girişimciliği Etkileyen Faktörler, Girişimcinin Özellikleri,
2. Hafta
Buluş ve Yaratıcı Yenilik Arasındaki Farklar Ar-Ge ve İnovasyon nedir? İş Fikri Geliştirme ve Yaratıcılık Yaratıcılık
3. Hafta
Yaratıcılık Süreci Yaratıcı Fikirleri Koruma Altına Alma Şekilleri (Sınai Mülkiyet Hakları)
4. Hafta
Stratejik Yönetim Süreci Nedir? Stratejik Yönetim Sürecinin Aşamaları Fizibilite Analizi Nedir? Fizibilite Analizi
5. Hafta
İş Planı Nedir? İş Planının Temel Öğeleri Pazar Araştırmasının Amacı
6. Hafta
İş Planının Yazılması, İş Planı Yazımında Yapılabilecek Olası Hataların İrdelenmesi, İş Planını Yazım Zorlukları
7. Hafta
Başarılı Bir Biçimde Yazılmış İş planı Örneklerinin İncelenmesi
8. Hafta
Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?
9. Hafta
İkincil Veri ve Birincil Veri Nedir? Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi Pazar Payı Nasıl Belirlenir?