DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Beste Nigar Erdem
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Haber kavramını akademik bir bakış açısıyla değerlendirir. 2) Radyo ve televizyon haberciliğine dair temel kavramları açıklar, haberde görüntü ve ses kullanımını kavrar. 3) Radyo-televizyon haberciliğinin uygulama yöntemleri konusunda bilgiye sahip olur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, öğrencilere radyo ve televizyon haberciliği hakkındaki temel bilgileri vermek, bu bilgileri kullanarak mesleğe hazırlanmalarını sağlamaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Haber Kavramı, Haber ve Gerçeklik İlişkisi: Liberal-Çoğulcu Yaklaşım | 2. Hafta | Haber ve Gerçeklik İlişkisi: Eleştirel Yaklaşımlar | 3. Hafta | Haber Çeşitleri | 4. Hafta | Haber Toplama ve Üretim Süreci | 5. Hafta | Televizyon Haberlerine Dair Kuramsal Yaklaşımlar-1 | 6. Hafta | Televizyon haberlerine dair kuramsal yaklaşımlar-2 | 7. Hafta | Örnekler üzerinden haber çözümlemeleri | 8. Hafta | Vize haftası | 9. Hafta | Televizyon haberciliğinde temel kavramlar | 10. Hafta | Televizyon haberlerinin özellikleri | 11. Hafta | Röportajın televizyon haberindeki önemi: Örnekler üzerinden tartışma | 12. Hafta | Televizyon haberinde görüntü kullanımı: Örnekler üzerinden tartışma | 13. Hafta | Radyoda haber üretiminin aşamaları | 14. Hafta | Podcast haberciliği |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Aslan, K. (2003). Haberim Var. İstanbul: Anahtar Yayınevi. Budak, E. (2022). Teknolojik Yeniliklerin Yarattığı Yeni Habercilik Formları Üzerine Bir İnceleme: Türkiye?de Podcast Haberciliği, Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 40, s. 257-276. Fiske J. (1987). Television Culture. London: Routledge. Chandler, D. (2016). Notes on the Construction of Reality in TV News Programmes. https://resource.download.wjec.co.uk/vtc/2016-17/16-17_1-33/website/pdf/4-representation/additional-reading-construction-of-reality-chand.pdf . Hülür, H. ve Yaşın, C. (Der). (2017). Yeni Medya: Geleceğin Gazeteciliği. Ankara: Ütopya Yayınevi. Narin, B. (2017). Uzman Görüşleri Bağlamında Haber Üretiminde Otomatikleşme: Robot Gazetecilik, Galatasaray Üniversitesi İleti-ş-im Dergisi, 27, 79-108. Orhon, E. N. (2004). "Değişim Değeri Açısından Televizyon Haberi"-Teknolojik ve İdeolojik Boyutuyla Metalaşan Televizyon Haberleri-. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 5 | 10 | Konu Araştırma | 2 | 5 | 10 | Uygulama | 2 | 10 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 149 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |