Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Aldıkları temel teorik bilgileri farklı alanlarda uygulama yeteneğini kazanacaklardır. 2) Halkla ilişkilerin kavramlarını, doğasını ve toplum içindeki rolünü öğrenirler. 3) Toplumu analiz etme becerisine ve uygun halkla ilişkiler uygulamalarını hayata geçirme becerisi kazanacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste temel amaç, Türkiye'den ve dünyadan seçilmiş örnek halkla ilişkiler kampanyaları aracılığıyla halkla ilişkiler uygulamalarının ne şekilde hayata geçtiğine ilişkin bir çerçeve oluşturmaktır. Bu kapsamda derste, halkla ilişkilerin sponsorluk, kriz/risk iletişimi, kurumsal sosyal sorumluluk, kurum içi halkla ilişkiler, kurumsal reklamcılık ve lobicilik gibi uygulama alanlarından örneklerle halkla ilişkilerde kampanya sürecinin, medya planlamasının, halkla ilişkiler ortam/araçlarının ve halkla ilişkiler modellerinin incelenmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Egemen Halkla İlişkiler Tarih Anlatısı ve Halkla İlişkiler Modelleri
3. Hafta
Egemen Halkla İlişkiler Tarih Anlatısının Dışında Kalan Uygulamalar-1
4. Hafta
Egemen Halkla İlişkiler Tarih Anlatısının Dışında Kalan Uygulamalar-2
5. Hafta
Egemen Halkla İlişkiler Tarih Anlatısının Dışında Kalan Uygulamalar-3
Halkla İlişkilerde Mesleki Örgütlenme ve Meslek Etiği
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Halkla İlişkilerde Başarılı ve Yaratıcı Örnekler
10. Hafta
Öğrenci Sunumları
11. Hafta
Öğrenci Sunumları
12. Hafta
Öğrenci Sunumları
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aktaş Yamanoğlu, M., G.S. Gençtürk Hızal, B.P. Özdemir (2013). Türkiye?de Halkla İlişkiler Tarihi Kurumsallaşma Yılları 1960-1980. Ankara: DeKi. Aydede, C. (2005). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Medicat. Biber, A. (2006). Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel. Başok, N. ve Coşkun Değirmen, G. (2020). Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler Projeleri: Ödüllü Örnek Uygulamalar. Ankara: Nobel. Coombs, W. T., Holladay, S. J. (2014). Its Not Just PR: Public Relations in Society. West Sussex: John Wiley & Sons. Edwards, L., Hodges, C. E. M. (der) (2011). Public Relations, Society & Culture: Theoretical and Empirical Expolartions. New York: Routledge. Kazancı, M. (2005). Türklerde Devletle İlişkiler Üzerine Bazı Notlar. iletişim: araştırmaları Dergisi, 2005 (3): 1-29. Kazancı, M. (2006). Osmanlıda Halkla İlişkiler. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 4(3): 5-20. Keloğlu İşler, E. (2007). Demokrat Parti'nin Halkla İlişkileri Üzerine Bir İnceleme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 24, 111-128. Keskin, F., Özdemir, B. P. (der) (2009). Halkla İlişkiler Üzerine Disiplinlerarası Bir Alanın Yönelimleri. Ankara: Dipnot. L'Etang, J., Pieczka, M. (2002). Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Vadi Yayınları. Yıldırım Becerikli, S. (2011). Halkla İlişkiler ve Reklamın Anatomisi Eleştirel Bir Kavrayış. Ankara: Ütopya.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Makale Sunuşu
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
25
25
Toplam İş Yükü
154
Toplam İş Yükü / 30
5,13
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ