Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İknanın anlam ve önemini kavrarlar. 2) İletişim çatışmalarına yönelik çözüm yolları üretirler. 3) Alana ilişkin temel yaklaşım, kavram ve yöntemleri öğrenirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Sosyal Psikoloji
DERS TANIMI
İletişimin başarısı, alıcının inanç, tutum ve davranışlarında hedeflenen değişime ulaşma düzeyiyle ölçülür ve bu da ancak başarılı bir ikna süreci ile gerçekleştirilebilir. Bu derste de, geleneksel ve çağdaş modeller çerçevesinde tutumlar, tutum değişimi ve bu değişimin gerçekleşmesinde temel olan etkileme ve ikna yolları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tutum ve Tutum Değişimi
2. Hafta
Sosyal Etki Türleri
3. Hafta
İkna Çalışmaları - Tarihçe
4. Hafta
Geleneksel Yaklaşımlar ve İkna
5. Hafta
Temel Tutum Değişimi Modelleri
6. Hafta
Hedef Değişkenleri Açısından İkna
7. Hafta
Kaynak Değişkenleri Açısından İkna
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Mesaj Değişkenleri ve İkna
10. Hafta
Kanal, Araç ve Bağlam Açısından İkna
11. Hafta
Güdülenme Yoluyla İkna
12. Hafta
İkna ve Etik
13. Hafta
Temel İkna Teknikleri
14. Hafta
Genel Tekrar ve Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Cialdini, R. B. (1993). Influence : The Psychology of Persuasion. New York: Quill William Morrow . Demirtaş-Madran, H. A. (2019). Tutum, Tutum Değişimi ve İkna: Temel Kuram, Kavram ve Araştırmalar. Genişletilmiş 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayınevi (DERS KİTABI) Demirtaş-Madran, A. (2004). Temel İkna Kuramları: Tutum Oluşturma ve Tutum Değiştirme Süreçlerindeki Etkilerinin Altında Yatan Nedenler Üzerine Bir Derleme, İletişim, 19, 73-93. Dillard, J. P. , & Pfau, M. W. (2006). The Persuasion Handbook Developments in Theory and Practice. Madison: Sage Franzoi, S. L. (1996). Social Psychology. Madison: Brown&Benchmark Larson, C. U. (1995). Persuasion: Reception and responsibility. Belmont: Wadsworth. O?Keefe, D. J. (1990). Persuasion: Theory and Research. Newbury Park: Sage. Demirtaş-Madran, H. A. (2021). Tutum, Tutum Değişimi ve İkna: Temel Kuram, Kavram ve Araştırmalar. Genişletilmiş 5. Baskı, Ankara: Nobel Yayınevi (DERS KİTABI)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ