Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kültür kavramına yönelik seçkinci ve antropolojik yaklaşımların temel varsayımlarını bilir. 2) Popüler kültüre yönelik farklı kuramsal yaklaşımların tartışma odaklarını bilir. 3) Popüler kültür ürünlerine yönelik kültürel incelemeler yaparak eleştirel değerlendirmede bulunur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Ders, seçkinci ve antropolojik yaklaşımlar çerçevesinde kültürün nasıl tanımlandığına ve popüler kültüre yönelik liberal, eleştirel, kültürel ve postmodern yaklaşımların popüler kültürü kavramsallaştırma biçimlerine odaklanmaktadır. Derste, farklı kuramsal yaklaşımların popüler kültür incelemelerine de yer verilmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Kültüre Seçkinci ve Antropolojik Yaklaşımlar
3. Hafta
Popüler Kültüre Kuramsal Yaklaşımlar: Liberal Yaklaşım
4. Hafta
Popüler Kültüre Kuramsal Yaklaşımlar: Eleştirel Yaklaşım-1
5. Hafta
Popüler Kültüre Kuramsal Yaklaşımlar: Eleştirel Yaklaşım-2
6. Hafta
Popüler Kültüre Kuramsal Yaklaşımlar: Kültürel Çalışmalar
7. Hafta
Popüler Kültüre Kuramsal Yaklaşımlar: Postmodern Yaklaşım
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Popüler Kültür İncelemeleri: Popüler Filmler ve Diziler
10. Hafta
Popüler Kültür İncelemeleri: Popüler Edebiyat
11. Hafta
Popüler Kültür İncelemeleri: Popüler Müzik
12. Hafta
Popüler Kültür İncelemeleri: Reklam/Halkla İlişkiler
13. Hafta
Popüler Kültür İncelemeleri: Popüler Kültür ve Dijital Platformlar
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Adorno, T. W. (2007). Kültür Endüstrisi: Kültür Yönetimi. İstanbul: İletişim Yayınları. Bengi, D. ve Zat, E. (2020). 100. Yılında Cumhuriyet?in Popüler Kültür Haritası-1 (1923-1950). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Bengi, D. ve Zat, E. (2021). 100. Yılında Cumhuriyet?in Popüler Kültür Haritası-2 (1950-1980). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Doğu Batı, Popüler Kültür Sayısı, Mayıs, Haziran ve Temmuz 2001. Fiske, J. (2010). Popüler Kültürü Anlamak. Ankara: Pharmakon. Hebdige, D. (2004). Alt Kültür: Tarzın Anlamı. İstanbul: Babil. Hepp, A. (2014). Medyatikleşen Kültürler. İstanbul: Dipnot Yayınları. Karakoç, E. (2009). Medya ve Popüler Kültür: Eleştirel Bir Yaklaşım. Konya: Literatürk. Kejanlıoğlu, D. B. (2011) (ed.). Zamanın Tozu: Frankfurt Okulu?nun Türkiye?deki İzleri. Ankara: DeKi. Löwenthal, L. (2017). Edebiyat, Popüler Kültür ve Toplum. İstanbul: Metis Yayınları. Modleski, T. (2016) (ed.). Eğlence İncelemeleri: Kitle Kültürüne Eleştirel Yaklaşımlar. İstanbul: Metis Yayınları. Mutlu, E. (2016). Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya. Ankara: Ütopya Yayınları. Shiner, L. (2000). Sanatın İcadı: Bir Kültür Tarihi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Somay, B. (2021). Tarihin Bilinçdışı: Popüler Kültür Üzerine Denemeler. İstanbul: Metis Yayınları. Uğur, V. (2013). 1980 Sonrası Türkiye?de Popüler Roman. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Williams, R. (2017). Kültür ve Toplum: 1780-1950. İstanbul: İletişim Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
60
60
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
50
50
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ