Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişim alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur 2) Temel kavramların kuramsal irdelenmesi. 3) Dersin somut uygulamaları ile çeşitli kuramsal uygulamalı iletişim formasyon derslerine yönelik gerekli ardyöresel donanıma sahip olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
İletişim bilimlerinin temel kavramlarının kuramsal tartışmaların öğrenilmesi, etkin kullanılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
"İletişim nedir?" sorusu farklı bakış açılarına göre tartışılması.
2. Hafta
İletişim süreci, sürecin ögeleri, iletişim türleri/boyutlarının irdelenmesi I.
3. Hafta
İletişim süreci, sürecin ögeleri, iletişim türleri/boyutlarının irdelenmesi II.
4. Hafta
İletişimin işlevleri, çeşitli iletişim araçları, kitle iletişimi ve kitle izleyicisinin özellikleri.
5. Hafta
İletişim modelleri, iletişim sürecine etki eden toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal ögeler.
6. Hafta
Yer alan temel iletişim kuramları, bunların temel kavramlarına öncül düzeyde giriş yapılması.
7. Hafta
Ortak izafet çerçevesi, beslem yankı, tek aşamalı akış, dolayımlama mekanizması, iki aşamalı akış, kanaat önderi.
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Moral panik, uzman sesi, kullanımlar ve doyumlar, gündem koyma, eşik bekçisi, bumerang etkisi.
10. Hafta
Bilişsel çelişki, suskunluk sarmalı, fikir iklimi, toplumsallaştırma, tutum değişikliği, seçici algılama.
11. Hafta
Temel göstergebilim kavramları ile iletişim sürecinde anlam ve anlamlandırma ilişkisi, kodlama ve kod çözümü.
12. Hafta
İlkel ve çağdaş mitler (söylemler), mitlerin türleri ve işlevleri örnekleri ile tartışılması.
13. Hafta
İletişim sürecinin bir ögesi olan bireyin kimliklenme süreci ve temel ögeler ve medyanın aidiyet tasarımı.
14. Hafta
Liberal Çoğulcu veya Anaakım iletişim paradigmasının temel varsayımlarına ilişkin genel değerlendirme yapılması.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Alankuş, Sevda (der) (2004)Bağımsız İletişim Ağı: Ders Kitapları. 5 cilt İstanbul: BİA. (Z) Atabek, N. ve E. Dağtaş (1998) Kamuoyu ve İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniv. Yayınları. 283-308. (Z) Barnard, Malcolm (2002) Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınları. (EK) Bennett, Tony vd. (2006) New Keywords. London: Blackwell. (EK) Burton, G. (1995) Görünenden Fazlası. Istanbul. Alan Yayınları. (EK) Fiske, John (1996) İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim ve Sanat. (EK) Güngören, Ahmet (2004). Sineantropos. İstanbul:Yol. (EK) Hartley, John (20029 Communication, Cultural and Media Studies. New York: Routledge. (EK) Lowery, S. ve M.de Fleur (1998) Milestones in Mass Communication Research.NY: Longman. (EK) Mutlu, E. (1997) Iletişim Sözlüğü. Ankara: Ark Yayınları. (Z) Oskay, Ü. (2001) İletişimin ABC'si. İstanbul:Der. (Z) Türkoğlu, N. (2004) Toplumsal İletişim. İstanbul: Babil Yayınları. (Z)