Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TASARIM YÖNETİMİ İTA432 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Erdem Alper Turan
Öğretim Görevlisi Arda Engin
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Reklam kampanyası tasarım süreçlerine yönelik iletişim, tasarım, ekip çalışması ve yönetim alanlarında bilgi sahibi olur.
2) Serbest (freelance) ve kurumsal yapı içerisinde alternatif tasarım yönetimi model ve uygulamaları geliştirme becerisi kazanır.
3) Reklam kampanyasının projelendirilmesi, tasarımı ve sunum yapma yetkinlikleri kazanır.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITasarımın stratejik, işlevsel ve operasyonel olarak yönetilmesi üzerine odaklanılacaktır
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta Tasarım, tasarım yönetimi, tasarımın alt alanlarına yönelik kavramlar. İletişim ve tasarımı bir arada kullanmak. İletişim ve tasarımı mezunu örgüt içinde nerede konumlanır?
3. Hafta Tasarım yönetim süreçleri, örgütsel yapı içinde tasarım yönetiminin yeri ve önemi. Tasarım yöneticisinin yetkinlikleri. Maliyet ve uygulanabilirliğe giriş.
4. Hafta Ürün ve hizmet tasarım süreçleri: İş-zaman ilişkisi ve zaman yönetimi, arşivleme, süreklilik. İnovasyon ve Tasarım yönetimi ilişkisi.
5. Hafta Tasarım yönetimi ve üretim süreçleri.
6. Hafta Serbest (freelance) tasarımcı olmak: riskler, gereksinimler. Tek kişilik ekip olmak !?
7. Hafta Müşteri görüşmeleri, sunumlar, müşteri ilişkileri.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Reklam kampanyası oluşturma sürecinde yaratıcı ekip koordinasyonu. Bilişsel bir süreci yönetmek. Ekip içi görevlendirme, uyum ve yönetimde dikkat edilmesi gerekenler.
10. Hafta Reklam Kampanyası yönetimi
11. Hafta Reklam kampanyası tasarım yönetim modellerinin incelenmesi. Tasarımın alt alanlarında kullanılan örnekler. Yaratıcı iletişim ve tasarım yönetim modeli geliştirilmesi üzerine beyin fırtınası.
12. Hafta Dönem içi araştırma konularının belirlenmesi. Örnek olay incelemesine yönelik tasarımcıların seçilmesi ve iletişim kurulması. Soruların hazırlanması. Tasarım yönetimi süreci değerlendirmesine yönelik bilgilendirme.
13. Hafta Çalışılan kampanyalar üzerine değerlendirmeler.
14. Hafta Dönem içi çalışma sonucunda öğrenci sunumlarının gerçekleştirilmesi ve genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMazota B. B. (2005) Tasarım Yönetimi, MediaCat Kitapları.

Manzakoğlu, B., Er, A. Ve Er, Ö. (2010). Tasarım Yönetimi: Tanım, Kapsam ve Uygulama. Ankara, TÜSİAD.

Mermercioglu, M, Akpinar, M. (2018). Öncü Türk Firmalarında Tasarım Yönetimi ve İnovasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 19 (1), 89-114. DOI: 10.24889/ifede.346831

Irmak Bayburtlu, I . (2011). Kimlik Yaratan Bir Süreç Olarak Tasarım ve Tasarım Yönetimi Kavramları . Akdeniz Sanat , 4 (7) , 0-0.

Güneş, S . (2010). İnovasyon ve Tasarım Politikaları Kapsamında Ar-Ge, İnovasyon ve Tasarım Etkinliklerinin Değerlendirilmesi . Sanat ve Tasarım Dergisi , 1 (5) , 73-90 .
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Diğer150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık133
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12336
Final Sınavına Hazırlık14848
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler339
Toplam İş Yükü152,5
Toplam İş Yükü / 305,08
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X  
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20    X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24      X
P25  X     X