Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Reklam kampanyası tasarım süreçlerine yönelik iletişim, tasarım, ekip çalışması ve yönetim alanlarında bilgi sahibi olur. 2) Serbest (freelance) ve kurumsal yapı içerisinde alternatif tasarım yönetimi model ve uygulamaları geliştirme becerisi kazanır. 3) Reklam kampanyasının projelendirilmesi, tasarımı ve sunum yapma yetkinlikleri kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Tasarımın stratejik, işlevsel ve operasyonel olarak yönetilmesi üzerine odaklanılacaktır
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta
Tasarım, tasarım yönetimi, tasarımın alt alanlarına yönelik kavramlar. İletişim ve tasarımı bir arada kullanmak. İletişim ve tasarımı mezunu örgüt içinde nerede konumlanır?
3. Hafta
Tasarım yönetim süreçleri, örgütsel yapı içinde tasarım yönetiminin yeri ve önemi. Tasarım yöneticisinin yetkinlikleri. Maliyet ve uygulanabilirliğe giriş.
4. Hafta
Ürün ve hizmet tasarım süreçleri: İş-zaman ilişkisi ve zaman yönetimi, arşivleme, süreklilik. İnovasyon ve Tasarım yönetimi ilişkisi.
5. Hafta
Tasarım yönetimi ve üretim süreçleri.
6. Hafta
Serbest (freelance) tasarımcı olmak: riskler, gereksinimler. Tek kişilik ekip olmak !?
Reklam kampanyası oluşturma sürecinde yaratıcı ekip koordinasyonu. Bilişsel bir süreci yönetmek. Ekip içi görevlendirme, uyum ve yönetimde dikkat edilmesi gerekenler.
10. Hafta
Reklam Kampanyası yönetimi
11. Hafta
Reklam kampanyası tasarım yönetim modellerinin incelenmesi. Tasarımın alt alanlarında kullanılan örnekler. Yaratıcı iletişim ve tasarım yönetim modeli geliştirilmesi üzerine beyin fırtınası.
12. Hafta
Dönem içi araştırma konularının belirlenmesi. Örnek olay incelemesine yönelik tasarımcıların seçilmesi ve iletişim kurulması. Soruların hazırlanması. Tasarım yönetimi süreci değerlendirmesine yönelik bilgilendirme.
13. Hafta
Çalışılan kampanyalar üzerine değerlendirmeler.
14. Hafta
Dönem içi çalışma sonucunda öğrenci sunumlarının gerçekleştirilmesi ve genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Mazota B. B. (2005) Tasarım Yönetimi, MediaCat Kitapları.
Manzakoğlu, B., Er, A. Ve Er, Ö. (2010). Tasarım Yönetimi: Tanım, Kapsam ve Uygulama. Ankara, TÜSİAD.
Mermercioglu, M, Akpinar, M. (2018). Öncü Türk Firmalarında Tasarım Yönetimi ve İnovasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 19 (1), 89-114. DOI: 10.24889/ifede.346831
Irmak Bayburtlu, I . (2011). Kimlik Yaratan Bir Süreç Olarak Tasarım ve Tasarım Yönetimi Kavramları . Akdeniz Sanat , 4 (7) , 0-0.
Güneş, S . (2010). İnovasyon ve Tasarım Politikaları Kapsamında Ar-Ge, İnovasyon ve Tasarım Etkinliklerinin Değerlendirilmesi . Sanat ve Tasarım Dergisi , 1 (5) , 73-90 .
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Devam
1
10
Diğer
1
50
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
1
3
3
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
3
36
Final Sınavına Hazırlık
1
48
48
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
12
12
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
3
3
9
Toplam İş Yükü
152,5
Toplam İş Yükü / 30
5,08
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ