Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) 1970'lerden günümüze süregelen teknolojik yöndeşmenin ekonomik ve toplumsal yaşam üzerinde yol açtığı değişim ve dönüşümler hakkında bilgi sahibi olurlar. 2) Dijital medya alanında yapılan çalışmalar ve kuramsal yaklaşımlar ışığında iletişim çalışmalarını yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanırlar. 3) Dijitalleşmenin etkisini farklı bağlamsal çerçevelerde sorgulama yetkinliği kazanırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste yeni medyanın ve onunla gelişen bu kültürün görsel kültür, siyaset yapma biçimi, yurttaşlık pratikleri, gündelik yaşam, tüketim kültürü, kişilerarası ilişkiler ve sağlık alanını biçimlendirişine ilişkin tartışmalar ve örnek çözümlemelerle eleştirel bir bakış açısının geliştirilmesi sağlanacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması.
2. Hafta
Dijitalleşme, Yeni Medya ve Sanal Kültür kavramlarına giriş. Yeni olan ne?
3. Hafta
Dijital yaşamlar: gündelik yaşamın dijital ortamlara taşınması. Dijitalleşme ve beraberinde getirdikleri. Etkileşim ve Katılım kavramları.
4. Hafta
Katılımcı kültür.
5. Hafta
Yeni toplumsal dinamikler. Bilgi toplumu ve Ağ toplumu kavramları.
6. Hafta
Dijital emek ve bilişsel kapitalizm.
7. Hafta
Kişisel veri nedir? Neden önemlidir?
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Dijitalleşen kültür ve sanat.
10. Hafta
Dijitalleşen habercilik. Yeni habercilik pratikleri.
11. Hafta
İş yaşamında dijital dönüşüm. Yeni iş ve yönetim stratejileri.
12. Hafta
Yeni medya ve ekonomi-politik yaklaşımlar.
13. Hafta
Yeni medya çalışma ve araştırmalarında yöntem ve sorunlar.
14. Hafta
Genel değerlendirme. Dönem özeti. Soru & Cevap.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Toffler, A. (2018). Üçüncü Dalga: Bir Fütürist Ekonomi Analizi Klasiği. (Çev.) Selim Yeniçeri. Koridor Yayıncılık.
Van Dijk, J. (2018) Ağ Toplumu. (Çev.) Özlem Sakin. Kafka Kitap.
Castells, M. (2013) Ağ Toplumunun Yükselişi. (Çev.) Ebru Kılıç. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları.
Binark, M. ve Bayraktutan, G. (2013). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
Varnalı, K. (2013). Dijital Kabilelerin İzinde: Sosyal Medyada Netnografik Araştırmalar. İstanbul: MediaCat Yayınları.
Binark, M. (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Ders sırasında önerilecek güncel ek kaynaklar, örnek çalışmalar ve okumalar.