Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SANAL KÜLTÜR İTA425 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Sıla Tanışık
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) 1970'lerden günümüze süregelen teknolojik yöndeşmenin ekonomik ve toplumsal yaşam üzerinde yol açtığı değişim ve dönüşümler hakkında bilgi sahibi olurlar.
2) Dijital medya alanında yapılan çalışmalar ve kuramsal yaklaşımlar ışığında iletişim çalışmalarını yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanırlar.
3) Dijitalleşmenin etkisini farklı bağlamsal çerçevelerde sorgulama yetkinliği kazanırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste yeni medyanın ve onunla gelişen bu kültürün görsel kültür, siyaset yapma biçimi, yurttaşlık pratikleri, gündelik yaşam, tüketim kültürü, kişilerarası ilişkiler ve sağlık alanını biçimlendirişine ilişkin tartışmalar ve örnek çözümlemelerle eleştirel bir bakış açısının geliştirilmesi sağlanacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması.
2. Hafta Dijitalleşme, Yeni Medya ve Sanal Kültür kavramlarına giriş. Yeni olan ne?
3. Hafta Dijital yaşamlar: gündelik yaşamın dijital ortamlara taşınması. Dijitalleşme ve beraberinde getirdikleri. Etkileşim ve Katılım kavramları.
4. Hafta Katılımcı kültür.
5. Hafta Yeni toplumsal dinamikler. Bilgi toplumu ve Ağ toplumu kavramları.
6. Hafta Dijital emek ve bilişsel kapitalizm.
7. Hafta Kişisel veri nedir? Neden önemlidir?
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Dijitalleşen kültür ve sanat.
10. Hafta Dijitalleşen habercilik. Yeni habercilik pratikleri.
11. Hafta İş yaşamında dijital dönüşüm. Yeni iş ve yönetim stratejileri.
12. Hafta Yeni medya ve ekonomi-politik yaklaşımlar.
13. Hafta Yeni medya çalışma ve araştırmalarında yöntem ve sorunlar.
14. Hafta Genel değerlendirme. Dönem özeti. Soru & Cevap.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARToffler, A. (2018). Üçüncü Dalga: Bir Fütürist Ekonomi Analizi Klasiği. (Çev.) Selim Yeniçeri. Koridor Yayıncılık.

Van Dijk, J. (2018) Ağ Toplumu. (Çev.) Özlem Sakin. Kafka Kitap.

Castells, M. (2013) Ağ Toplumunun Yükselişi. (Çev.) Ebru Kılıç. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları.

Binark, M. ve Bayraktutan, G. (2013). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları.

Varnalı, K. (2013). Dijital Kabilelerin İzinde: Sosyal Medyada Netnografik Araştırmalar. İstanbul: MediaCat Yayınları.

Binark, M. (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Ders sırasında önerilecek güncel ek kaynaklar, örnek çalışmalar ve okumalar.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Devam110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12448
Final Sınavına Hazırlık12424
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11818
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler2612
Toplam İş Yükü150,5
Toplam İş Yükü / 305,01
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8    X   X
P9      X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17      X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20     
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24     
P25    X   X