Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MASAÜSTÜ YAYINCILIK İTA421 Yedinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Sıla Tanışık
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Basılı medyaya yönelik ürün tasarlar.
2) Çok sayfalı materyal tasarlama becerisi kazanır.
3) Matbaa teknolojisini bilir, kullanır ve baskıya iş hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders basılı medya ürünlerinin tasarım ve üretim aşamalarının öğretilmesini kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta Baskının kısa tarihçesi, matbaacılıkta kullanılan baskı teknikleri, matbaacılığın temel kavramları. Araştırma ödevi ile ilgili bilgilendirme.
3. Hafta InDesign: Master page oluşturma, Izgara (grid) kullanımı, PDF Export menüsü. Araştırma ödevlerinin sunumu.
4. Hafta CMYK/Proje: Proje briefinin verilmesi.
5. Hafta Proje tasarım süreci
6. Hafta Proje tasarım süreci
7. Hafta Eksiklerin tamamlanması, proje kapsamında hazırlanan işlerin baskıya hazır hale getirilmesi ve sunumu
8. Hafta Ara Sınav (Proje Teslimi)
9. Hafta CMYK Proje: Dergi tasarımı. Dergi içeriklerinin ve görsellerinin belirlenmesi.
10. Hafta Derginin iç sayfa tasarımlarının oluşturulması
11. Hafta Derginin iç sayfa tasarımlarının oluşturulması
12. Hafta İçindekiler bölümünün oluşturulması
13. Hafta Kapak tasarımının oluşturulması
14. Hafta Eksiklerin tamamlanması, derginin baskıya hazır hale getirilmesi ve sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAmbrose, G.; Harris, P. (2013). Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni. İstanbul: Literatür Yayınları.

Erdem, B. (2017). Matbaacılık ve Basım Süreci. İstanbul: Cinius Yayınları.

Lawler, B. P. (2006). Adobe Resmi Masaüstü Yayıncılık ve Basım Kılavuzu. İstanbul: ALFA Yayınları.

Mazlum, S. (2006). Masaüstü Yayıncılık: Tasarım ve Baskı Teknolojisine Giriş. Ankara: Gazi Kitabevi.

Taşçıoğlu, M. (2013). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap. İstanbul: YEM Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sorun/Problem Çözme,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje150
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12828
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12828
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler166
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14      X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17      X
P18  X   X   X
P19      X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24     
P25  X   X   X