DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Brief ve debrief kavramlarını öğrenir ve uygular 2) Tasarım örneklerini eleştirel bir bakış açısıyla inceler 3) Arka plan araştırmasını analiz eder, hedef kitleyi değerlendirir, mesajı yorumlar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste; tasarımın tanımı üzerinde durulacak, basılı ve dijital mecralarda tasarım öğelerinin kullanılışı güncel çalışmalar üzerinde incelenecektir. Çalışmaların tasarımın tanımından yola çıkılarak değerlendirmesi yapılacak, özgün tasarımların ve güçlü mesajların ortaya çıkmasındaki değişkenler araştırılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması | 2. Hafta | Görselde Biçim ve İçerik Kavramları, Gestalt ve Algılama İlkeleri, Temel Tasarım İlkeleri. | 3. Hafta | Brief Nedir? Debrief nedir? Brief Örnekleri. | 4. Hafta | Proje Gruplarının Belirlenmesi. Yaratıcı Brief Kategorilerinin Seçilmesi | 5. Hafta | Yaratıcı Brief Yazım Süreci | 6. Hafta | Yaratıcı Brief Yazım Süreci | 7. Hafta | Grupların Brief-Debrief Süreçleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Brief ile Bağlantılı Tasarım Uygulama Süreçleri | 10. Hafta | Tasarım Sürecine Devam Edilmesi | 11. Hafta | Tasarım Sürecine Devam Edilmesi | 12. Hafta | Tasarım Sürecine Devam Edilmesi | 13. Hafta | Grup Sunumları ve Tasarım Analizleri | 14. Hafta | Grup Sunumları ve Tasarım Analizleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Batı, U. (2010). Reklamın Dili. I?stanbul: ALFA Yayınları. ? Küçükerdoğan, R. (2011). Reklam Nasıl Çözümlenir?: Reklam İletişiminde Göstergeler ve Stratejiler. İstanbul: BETA Yayıncılık Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: İnkılap Yayınları.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum, Grup Çalışması |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 20 | Mini-Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 50 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 2 | 2 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 23 | 23 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 3 | 12 | 36 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |