Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ATÖLYE II İTA330 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Arda Engin
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişim tasarımı problemi tanımlar ve yenilikçi fikir üretir.
2) Bir problemi tasarım ilkeleri doğrultusunda çözebilme becerisi kazanır.
3) Kendi içinde tutarlı ve estetik bütünlüğe sahip yaratıcı tasarım önerileri sunar ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( İTA329)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğrenciler öğrendikleri teorik bilgileri uygulayarak pekiştirir. Ders sonunda, öğrencilerden tasarım ilkelerine bağlı kalarak kendi içinde tutarlı ve estetik bütünlüğe sahip yaratıcı tasarım önerileri sunup uygulamaları beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Kapsamı Hakkında Genel Bilgilendirme
2. Hafta Marka Kent Nedir? Markalaşan kent tasarımlarının incelenmesi
3. Hafta Marka Kent Projesi: Kentin GZFT (SWOT) analizinin yapılması, araştırma, fikir bulma ve eskiz aşamaları
4. Hafta Marka Kent: İmaj, logo ve slogan oluşturma süreçleri
5. Hafta Marka Kent: Logonun 3 boyutlu şehir içi konumlandırması
6. Hafta Marka Kent: Ulaşım aracı giydirme ve ulaşım kartı tasarımı
7. Hafta Marka Kent: Kentin açık hava reklam ortamlarında tanıtım süreçleri
8. Hafta Vize Projesinin Teslimi
9. Hafta Marka Kent: Kentin tanıtım ürünlerinin tasarım uygulama süreçleri
10. Hafta Tasarım Uygulama Süreçleri
11. Hafta Tasarım Uygulama Süreçleri
12. Hafta Tasarım Uygulama Süreçleri
13. Hafta Final paftasının oluşturulması
14. Hafta Genel Değerlendirme ve Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBudelmann, K.; Kim, Y. (2010). Brand Identity Essentials, 100 principles for designing logos and building brands. USA: Rockport Publishers.
Dinnie, K. (2011). City Branding, Theory and Cases., Hampshire, UK: Palgrave Macmillian Publisher Limited.
İlgüner, M.; Asplund, C. (2011). Marka şehir. İstanbul: Markating Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler6530
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X  
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X  
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X     X
P15    X   X
P16  X   X   X
P17    X   X
P18  X   X   X
P19  X    
P20  X   X   X
P21      X
P22    X   X
P23    X   X
P24     
P25    X   X