DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Arda Engin
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişim tasarımı problemi tanımlar ve yenilikçi fikir üretir. 2) Bir problemi tasarım ilkeleri doğrultusunda çözebilme becerisi kazanır. 3) Kendi içinde tutarlı ve estetik bütünlüğe sahip yaratıcı tasarım önerileri sunar ve uygular.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( İTA329) |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenciler öğrendikleri teorik bilgileri uygulayarak pekiştirir. Ders sonunda, öğrencilerden tasarım ilkelerine bağlı kalarak kendi içinde tutarlı ve estetik bütünlüğe sahip yaratıcı tasarım önerileri sunup uygulamaları beklenmektedir.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin Kapsamı Hakkında Genel Bilgilendirme | 2. Hafta | Marka Kent Nedir? Markalaşan kent tasarımlarının incelenmesi | 3. Hafta | Marka Kent Projesi: Kentin GZFT (SWOT) analizinin yapılması, araştırma, fikir bulma ve eskiz aşamaları | 4. Hafta | Marka Kent: İmaj, logo ve slogan oluşturma süreçleri | 5. Hafta | Marka Kent: Logonun 3 boyutlu şehir içi konumlandırması | 6. Hafta | Marka Kent: Ulaşım aracı giydirme ve ulaşım kartı tasarımı | 7. Hafta | Marka Kent: Kentin açık hava reklam ortamlarında tanıtım süreçleri | 8. Hafta | Vize Projesinin Teslimi | 9. Hafta | Marka Kent: Kentin tanıtım ürünlerinin tasarım uygulama süreçleri | 10. Hafta | Tasarım Uygulama Süreçleri | 11. Hafta | Tasarım Uygulama Süreçleri | 12. Hafta | Tasarım Uygulama Süreçleri | 13. Hafta | Final paftasının oluşturulması | 14. Hafta | Genel Değerlendirme ve Sunumlar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Budelmann, K.; Kim, Y. (2010). Brand Identity Essentials, 100 principles for designing logos and building brands. USA: Rockport Publishers. Dinnie, K. (2011). City Branding, Theory and Cases., Hampshire, UK: Palgrave Macmillian Publisher Limited. İlgüner, M.; Asplund, C. (2011). Marka şehir. İstanbul: Markating Yayınları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 6 | 5 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |