Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Veri görselleştirme ve bilgilendirme tasarımı süreçleri konusunda bilgi edinir, bilgilendirme sistemlerini tanır. 2) Bilgilendirme tasarımının uygulama alanlarını öğrenir ve bu alanlara yönelik tasarlama becerisi kazanır. 3) Bilgilendirme tasarımın temel ilkelerini kullanarak ihtiyaca yönelik çözüm önerisi sunar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında öğrenciler insan odaklı tasarım ilke ve prensiplerini kulanarak; bir ürün, hizmet veya sosyal sorumluluk iletişim tasarımı problemini etkileşimli grup çalışması içinde çözmeyi ve iletişim tasarımı ürleri geliştirmeyi öğrenirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse giriş, tanışma, dönem içinde yapılacakların anlatılması, dönem sonunda öğrenciden beklenilenler
2. Hafta
Veri görselleştirme nedir? Veri görselleştirme araçları nelerdir? Örnek uygulamaların incelenmesi.
3. Hafta
Bilgilendirme tasarımı nedir? Bilgilendirme tasarımının tarihçesi. Bilgilendirme tasarımı uygulama alanları.
4. Hafta
Bilgilendirme tasarımı sürecinde görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri: yazı, renk, görüntü, denge, bütünlük, süreklilik, zıtlık, vurgu, düzen. Sınıf içi uygulama yapılması.
5. Hafta
Bilgilendirme tasarımı sürecinde grafikler, tablolar, şema ve çizelgeler. Örnek incelemeler. Sınıf içi uygulama yapılması.
6. Hafta
Bilgilendirme tasarımı sürecinde infografikler. Örnek incelemeler. Sınıf içi uygulama yapılması.
7. Hafta
Bilgilendirme tasarımı sürecinde belge tasarımı, kullanım kılavuzu tasarımı ve haritalar. Örnek incelemeler. Sınıf içi uygulama yapılması.
8. Hafta
Ara Sınav.
9. Hafta
Bilgilendirme tasarımı projesine başlanması.
10. Hafta
Proje tasarımına devam edilmesi.
11. Hafta
Proje tasarımına devam edilmesi.
12. Hafta
Proje tasarımına devam edilmesi.
13. Hafta
Proje tasarımına devam edilmesi.
14. Hafta
Genel değerlendirme ve geribildirim.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
BECER, E. (1997) İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları / Pratikler Dizisi.
UCAR, T. F. (2004) Görsel iletişim ve grafik tasarım, İnkılap Yayınları.
DRAZE, D. and PALOUDA A. (2005) Design Studio: Integrating Art & Thinking, Prufrock Press.
BALDWIN J. and ROBERTS J. (2006) Visual Communication: From Theory to Practice, AVA Publishing.
ASPELUND K. (2006) The Design Process. Fairchild Pub.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sorun/Problem Çözme,Tartışma,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
3
15
Devam
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
3
30
90
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
8
8
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
151
Toplam İş Yükü / 30
5,03
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ