Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TİPOGRAFİ UYGULAMALARI İTA328 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Güncel tipografi eğilimlerini takip eder ve bilir
2) Tipografiyi farklı mecralarda yaratıcı biçimde kullanabilme becerisi kazanır
3) Tipografik deneysel tasarımlar yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( İTA221)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, İTA221 Tipografi dersinin devamı niteliğindedir. Öğrenci İTA221 Tipografi dersinde öğrendiği temel bilgileri kullanarak farklı mecralarda yaratıcı tipografik çalışmalar yapar ve yeni eğilimleri öğrenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin Kapsamı, Hedef ve Amaçlarının Açıklanması
2. Hafta Tipografiye Genel Bir Bakış. Ödev: Tasarımcı Araştırmaları
3. Hafta Araştırma Ödevinin Öğrenciler Tarafından Sunulması, Proje 1: Çevresel Tipografi
4. Hafta Proje 1: Tasarım Süreci
5. Hafta Tipografide Biçim ve Anlam, Proje 2: Tipografik Resimleme
6. Hafta Proje 2: Tasarım Süreci
7. Hafta Proje 1 ve 2 için Son Kritiklerin Alınması.
8. Hafta Ara Sınav (Proje 1 ve 2 Teslimleri)
9. Hafta Deneysel Tipografi ve Örnek İncelemeleri / Final Proje Briefinin Verilmesi
10. Hafta Organik Tipografi-Alfabe Oluşturma Süreci
11. Hafta Organik Tipografi-Alfabe Oluşturma Süreci
12. Hafta Organik Tipografi-Kelime Oluşturma Süreci, Sunum Paftalarının Oluşturulması
13. Hafta Projenin Video Süreci- Fikir ve Taslakların Oluşturulması
14. Hafta Projenin Sonlandırılması ve Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBrownie, B. (2014). Transforming Type: New Directions in Kinetic Typography. Bloomsbury Academic.
Brownie, B. (2014). Type Object. Artpower International.
Meggs, P. (1989). Type and Image: The Language of Graphic Design. A.B.D.: John Wiley & Sons
Sarıkavak, N. K. (2004). Çağdaş Tipografinin Temelleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Sarıkavak, N. K. (2014). Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar. İstanbul: Grafik Tasarım Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13535
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler144
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2    X   X
P3    X   X
P4  X   X   X
P5  X   X  
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9    X   X
P10  X   X   X
P11    X   X
P12  X   X   X
P13    X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16    X   X
P17  X   X  
P18  X   X   X
P19  X    
P20  X   X   X
P21    X   X
P22    X   X
P23  X   X  
P24     
P25  X   X   X