DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Güncel tipografi eğilimlerini takip eder ve bilir 2) Tipografiyi farklı mecralarda yaratıcı biçimde kullanabilme becerisi kazanır 3) Tipografik deneysel tasarımlar yapar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( İTA221) |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, İTA221 Tipografi dersinin devamı niteliğindedir. Öğrenci İTA221 Tipografi dersinde öğrendiği temel bilgileri kullanarak farklı mecralarda yaratıcı tipografik çalışmalar yapar ve yeni eğilimleri öğrenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Dersin Kapsamı, Hedef ve Amaçlarının Açıklanması | 2. Hafta | Tipografiye Genel Bir Bakış. Ödev: Tasarımcı Araştırmaları | 3. Hafta | Araştırma Ödevinin Öğrenciler Tarafından Sunulması,
Proje 1: Çevresel Tipografi
| 4. Hafta | Proje 1: Tasarım Süreci | 5. Hafta | Tipografide Biçim ve Anlam, Proje 2: Tipografik Resimleme | 6. Hafta | Proje 2: Tasarım Süreci | 7. Hafta | Proje 1 ve 2 için Son Kritiklerin Alınması. | 8. Hafta | Ara Sınav (Proje 1 ve 2 Teslimleri) | 9. Hafta | Deneysel Tipografi ve Örnek İncelemeleri / Final Proje Briefinin Verilmesi | 10. Hafta | Organik Tipografi-Alfabe Oluşturma Süreci | 11. Hafta | Organik Tipografi-Alfabe Oluşturma Süreci | 12. Hafta | Organik Tipografi-Kelime Oluşturma Süreci, Sunum Paftalarının Oluşturulması | 13. Hafta | Projenin Video Süreci- Fikir ve Taslakların Oluşturulması | 14. Hafta | Projenin Sonlandırılması ve Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Brownie, B. (2014). Transforming Type: New Directions in Kinetic Typography. Bloomsbury Academic. Brownie, B. (2014). Type Object. Artpower International. Meggs, P. (1989). Type and Image: The Language of Graphic Design. A.B.D.: John Wiley & Sons Sarıkavak, N. K. (2004). Çağdaş Tipografinin Temelleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Sarıkavak, N. K. (2014). Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar. İstanbul: Grafik Tasarım Yayıncılık. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 1 | 4 | 4 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |