Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TİPOGRAFİ İTA221 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Banu Erşanlı Taş
Öğretim Görevlisi Semra Ay
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tipografinin tarihsel sürecini bilir,
2) Tipografiyi görsel öğe olarak kullanır,
3) Tipografiyi tek başına kullanarak mesaj hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITipografinin tanımı, tarihsel gelişimi, font aileleri, harf anatomisi, yazının leke olarak düzenlenmesi ve tipografinin görsel öğe olarak tasarıma etkisi üzerinde durulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının anlatılması
2. Hafta Yazı ve Dil. Tipografinin tanımı ve tarihçesi
3. Hafta Endüstri devrimi, Victoria Dönemi ve Modern Akımlar. Ödev 1: 24 saatlik font envanteri çıkarılması
4. Hafta Tipografi temelleri, yazı karakterleri ve anatomisi. Font aileleri ve harf biçimleri. Belgesel: Helvetica Ödev 2: Font tasarımcılarının araştırılması ve sunumu
5. Hafta Tipografide kompozisyon, hiyerarşi, vurgu ve grid sistemi. Ödev 3: Bir font ve tasarımcısı için anahtar kelimelerden poster tasarımı
6. Hafta Kelime ve Paragraflar: Puntolar, boşlukların düzenlenmesi (Espas), harf aralarının düzenlenmesi, kelime aralarının düzenlenmesi, satır aralarının düzenlenmesi, paragraf ve sütun arası boşlukları.
7. Hafta Yazıyı kullanmak. Sayfa tasarımı, boşluk , simetri-asimetri.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Tipografinin farklı formlarda kullanılması. Ödev 4: İki farklı font kullanarak bir font yaratmak.
10. Hafta Ödev geribildirim ve Final Projesi Brief
11. Hafta Kaligrafi çalışması.
12. Hafta Tipografinin farklı formlarda kullanılması.
13. Hafta Final Projesi geribildirim.
14. Hafta Final Projesi geribildirim.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAmbrose, G. ve Harris, P. (2012). Tipografinin Temelleri. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Becer, E. (2007). Modern Sanat ve Yeni Tipografi. Ankara: Dost Kitabevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev420
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler4832
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24     
P25  X   X   X