Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL ALGI VE DÜŞÜNME İTA122 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Görme süreci ile yaratıcılık arasındaki ilişkinin öğrenilebilir olduğunu anlar
2) Resimsel unsurları ve sembolleri anlamlandırır
3) Görsel iletişim tasarım örneklerini yorumlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIGörme sürecinin temel kavramlarının anlatılacağı bu derste, algı, görsel dil ve görmeye dair temel bilgiler verilecektir. Görme süreci ile yaratıcılık ilişkisi ayrıntılı olarak tartışılacak, biçim ve renk algısı, algının tarihsel evrimi, farklı mecralarda görme algısı konularında bilgi verilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta Göz, görme duyusu, algı, akıl yürütme, düşünme ve zeka
3. Hafta Görsel iletişimde anlama ve anlamlandırma, görsel iletişimde algılama, algılama ölçütleri ve çağrışım ilişkisi
4. Hafta Görsel algı ve Gestalt, algılama ilkeleri, figür - arka plan ilişkisi, benzeşme - ayrışma - soyutlama
5. Hafta Algılama ve biçim, algılama ve renk, algılama ve denge, algılamada kategorizasyon, algılamada değişmezler, göz yanılsamaları
6. Hafta Algılamada bireysel farklılıklar, amaçlar ve gereksinimler
7. Hafta Algıyı etkileyen kültürel ve çevresel etkenler
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Görsel iletiler ve etkileri
10. Hafta Algıların sanatsal ve endüstriyel üretime etkileri
11. Hafta Görsel algılama
12. Hafta Görsel tasarım
13. Hafta Görme ve popüler kültür
14. Hafta Popüler Kültürün Tasarıma Yansımaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBECER, E. (2002) İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
UÇAR, T.F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
ARNHEIM, R. (2007). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları.
ROSE, G. (2007) Visual Methodologies. London: Sage Publications Ltd.
BURNETT, R. (2007) İmgeler Nasıl Düşünür? İstanbul: Metis Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık18080
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13535
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü159
Toplam İş Yükü / 305,3
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1      X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X  
P5  X   X   X
P6    X   X
P7  X   X   X
P8  X     X
P9      X
P10  X   X   X
P11    X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14    X   X
P15  X   X   X
P16    X   X
P17     
P18  X   X   X
P19    X  
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23    X  
P24      X
P25  X