Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Görme süreci ile yaratıcılık arasındaki ilişkinin öğrenilebilir olduğunu anlar 2) Resimsel unsurları ve sembolleri anlamlandırır 3) Görsel iletişim tasarım örneklerini yorumlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Görme sürecinin temel kavramlarının anlatılacağı bu derste, algı, görsel dil ve görmeye dair temel bilgiler verilecektir. Görme süreci ile yaratıcılık ilişkisi ayrıntılı olarak tartışılacak, biçim ve renk algısı, algının tarihsel evrimi, farklı mecralarda görme algısı konularında bilgi verilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta
Göz, görme duyusu, algı, akıl yürütme, düşünme ve zeka
3. Hafta
Görsel iletişimde anlama ve anlamlandırma, görsel iletişimde algılama, algılama ölçütleri ve çağrışım ilişkisi
4. Hafta
Görsel algı ve Gestalt, algılama ilkeleri, figür - arka plan ilişkisi, benzeşme - ayrışma - soyutlama
5. Hafta
Algılama ve biçim, algılama ve renk, algılama ve denge, algılamada kategorizasyon, algılamada değişmezler, göz yanılsamaları
6. Hafta
Algılamada bireysel farklılıklar, amaçlar ve gereksinimler
7. Hafta
Algıyı etkileyen kültürel ve çevresel etkenler
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Görsel iletiler ve etkileri
10. Hafta
Algıların sanatsal ve endüstriyel üretime etkileri
11. Hafta
Görsel algılama
12. Hafta
Görsel tasarım
13. Hafta
Görme ve popüler kültür
14. Hafta
Popüler Kültürün Tasarıma Yansımaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
BECER, E. (2002) İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. UÇAR, T.F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınevi. ARNHEIM, R. (2007). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları. ROSE, G. (2007) Visual Methodologies. London: Sage Publications Ltd. BURNETT, R. (2007) İmgeler Nasıl Düşünür? İstanbul: Metis Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
80
80
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
35
35
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
159
Toplam İş Yükü / 30
5,3
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ