Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çeşitli toplumsal olgu ve olayları kitle iletişiminin sosyolojik boyutta işlevleri, işleyişi ve etkisi ile ilişkilendirme becerisi kazanacaktır. 2) İletişim alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3) İletişim alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders çerçevesinde öğrenciler iletişim, medya ve gazetecilik alanıyla tanıştırılmakta; iletişim tarihinden başlanılarak temel iletişim çalışmaları ve kuramları tartışılmaktadır. Daha sonra, ders, 21. Yüzyılın getirdiği fırsatlar ve tehditlere de referansla, iletişim, medya ve gazeteciliğe dair somut pratik tartışmalarla sürdürülmektedir. Medya sahiplik yapısı ve onun kültür endüstrisi üzerindeki etkileri, medya ve demokrasi ilişkisi, dijital çağ ve yeni medya, çatışma ve krizlerin haberleştirilmesi, alternatif medya ve vatandaş gazeteciliği ile Türkiye'deki iletişim araştırmaları, öğrenciler arasında modern toplumlarda iletişim ve medyanın rolü ve işlevleri hakkında bir farkındalık geliştirmeye dönük olarak tartışılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İletişim Sosyolojisine Giriş
2. Hafta
İletişimin Tarihi.
3. Hafta
İletişim Çalışmalarında Ana Yaklaşımlar.
4. Hafta
Medyayı Anlamak, İletişim ve Gazetecilik.
5. Hafta
21. Yüzyılda Gazetecilik: Tehditler ve Fırsatlar.
6. Hafta
Kültür Endüstrisi ve Medya Sahipliği.
7. Hafta
İletişim, Medya ve Demokrasi.
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Medya, Kimlik ve Temsil.
10. Hafta
Dijital Çağda Medya: İnternet, Yeni Medya ve Sosyal Medya.
11. Hafta
Görsel Kültür ve Medya
12. Hafta
Kriz İletişimi, Çatışmaları Haberleştirmek
13. Hafta
Alternatif Medya, Vatndaş Gazeteceiliği
14. Hafta
Medya Okuryazarlığı ve Türkiye'de İletişim Araştırmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Sociology of Communications http://old.ido.ir//en/en-a.aspx?a=1387082902
Ben H. Bagdakian, 2004, The New Media Monopoly, Boston: Beacon Press.
Brian McNair,1998, Sociology of Journalism, London: Arnold. Charles R. Wright, 1979, Sociology of Mass Communication, Annual Review of Sociology, 5:193-217.
Dennis McQuail, 1985, Sociology of Mass Communication, Annual Review of Sociology, 11:93-11.
Beregtje van der Haak, et al., 2012, The Future of Journalism: Networked Journalism, International Journal of Communication, 6.
Ken Ward, 1990, Mass Communications and the Modern World, London: Macmillan.
Pradip N. Thomas and Zaharom Nain, (Eds.), 2002, Who Owns the Media, London: Zed Books.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Devam
1
15
Diğer
1
50
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ