Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MEDYANIN GÜNCEL SORUNLARI RTS433 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Medyanın güncel sorunlarını kavramlarla tartışmayı bilir.
2) Medyanın güncel sorunlarına ilişkin makro yapısal analiz yapabilir.
3) Güncel toplumsal olayları ve olguları değerlendirir, kendi bakış açısı ile analiz yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMedyanın Güncel Sorunları, medya-toplum ve birey ilişkisini açıklamak ve irdelemek için kullanılan kuramları ve kavramları güncel medya sorunları zerinden örneklere ele alan uygulamalı bir derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Medyanın güncel sorunlarına giriş.
2. Hafta Medya endüstrisine ekonomi politik yaklaşımdan bakış.
3. Hafta Medya endüstrisine ekonomi politik yaklaşımdan bakış.
4. Hafta Medya profesyonelleri ve sorunları saptamak.
5. Hafta Medya profesyonelleri ve sorunları saptamak.
6. Hafta Emek gücü ve Medya endüstrisinde örgütlenme sorunu (TGS örrneği).
7. Hafta Emek gücü ve Medya endüstrisinde örgütlenme sorunu (TGS örrneği).
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Metinlerde ve türlerde tektipleşme.
10. Hafta Örnek metin incelemeleri.
11. Hafta Örnek metin incelemeleri.
12. Hafta Yeni Medya ve olanaklar.
13. Hafta Alternatif medya.
14. Hafta Genel Değerlendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdaklı, Gülseren (2010). "Neoliberalizm ve Medya: Dünyada ve Türkiye'de Medya Endüstrisinin Dönüşümü." Mülkiye 34(269): 67-83. (Z)
Berger, A.A. (2012) Kültür Eleştirisi. (Çev. Özgür Emir). İstanbul: Pinhan.
Dağtaş, Erdal(2009). "Türkiye'de Tektipleşen Medya Ortamı: Magazin Rüzgarları Eşliğinde Magazinleşen Haberler ." Medya ve Popüler Kültür. Der: Enderhan Karakoç.Konya:Litera Türk.155-188. (Z)
Kaya, R. (2009) İktidar Yumağı. Ankara:İmge. (Z)
Laughey, D. (2010) Medya Çalışmaları.İstanbul: Kalkedon. (Z)
McChesney R.W. (2003) Kapitalizm ve Enformasyon Çağı: Küresel İletişim Devriminin Politik Ekonomisi. (Çev.Nil Şebnem Çunga). Ankara: Epos Yayınları. (E)
Sönmez, Mustafa (2010). Medya, Kültür, Para ve İstanbul İktidarı. İstanbul:Yordam Stevenson, N. (2008) Medya Kültürleri: Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. Ankara:Ütopya. (Z)
Şahin, H. (2011) Can Çekişen Bir Meslek Üzerine. İstanbul: Say.
Talu, U. (2012) Bedelli Gazetecilik. İstanbul: Everest. (E)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2    X   X
P3  X   X  
P4  X   X  
P5  X   X   X
P6  X   X  
P7  X   X   X
P8    X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X    
P22  X    
P23  X    
P24  X    
P25  X