Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir reklam fotoğrafının niteliklerini bilir. 2) Reklam fotoğrafı çekim sürecini tanır ve kavrar. 3) Reklam fotoğrafı ve film çekimi konusunda bilgilerini geliştirir ve pekiştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( RTS228)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Reklam anlatısının tasarladığı fotoğraf, mesajını somutlaştırarak ve etkinliğini artırarak hayati bir katkı sağlıyor. Reklam fotoğrafçılığının görsel malzeme olarak katkısını verimli bir şekilde gerçekleştirebilmesi için, fotoğrafın sanatsal mükemmelliğinden çok amaca hizmet etmeye uygunluğunun vurgulanmasının yanı sıra görüntünün net bir şekilde algılanması zorunludur. Ders bu temel yaklaşıma dayanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı.
2. Hafta
Fotoğraf ve Reklam Fotoğrafçılığı üzerine tartışmalar. Oscar Gustave Rejlander