Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEMATİK YAYINCILIK RTS339 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Deniz Tansel İlic
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dünyada ve ülkemizde giderek yaygınlaşan tematik yayıncılığın ne olduğunu öğrenecekler.
2) Kendileri bir tematik yayın kanalında özellikle de haber kanalında çalışabilecek birikime sahip olacaklar.
3) Tematik program projesi yapacaklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, yayıncılığın belirli temalar izleğinde yapılma biçimleri anlatılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı ve genel giriş.
2. Hafta Dünyada ve Türkiye'de televizyon yayıncılığı tarihi ve gelişimi.
3. Hafta Tematik Yayıncılığın ortaya çıkışı ve nedenleri. Bu tanım içinde yer alan kavramlar.
4. Hafta Dünyatematik kanallarından örnekler. Tematik yayıncılık türleri üzerinde detaylı inceleme ve araştırma.
5. Hafta Tematik Yayıncılık türleri üzerinde detaylı incelemeye ve araştırmaya devam edilecek.
6. Hafta Ülkemizde ilk tematik kanal örneğinin incelenmesi.
7. Hafta Haber Kanallarının ortaya çıkışı ve nedenleri.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Tematik Kanalların toplam yayıncılık pazarındaki yeri ve önemi.
10. Hafta İzlenme oranları, Yayın Maliyetleri ve Reklam gelirleri.
11. Hafta Siyaset ve Haber Kanalları ilişkisi.
12. Hafta Tematik Haber Kanallarının demokrasi ve çoğulcu toplum üzerindeki etkileri.
13. Hafta Tematik Kanal Kurma Uygulama Çalışmaları.
14. Hafta Tematik Kanal Kurma Uygulama Çalışmaları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAREmine Sayılgan, Medya Sektöründe Bir Uzmanlaşma Olgu Olarak Tematik Kanallar ve İzleyici Çeşitliliğinin Tematik Kanal Oluşumundaki Rolü, Gümüşhane Üniversitesi Elektronik Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 3, Mart 2014.
Mihalis Kuyucu, Türkiye'de Tematik TV Yayıncılığı: Gençlerin Tematik Televizyon İzleme Alışkanlıklarının Televizyon Yayıncılığına Olan Yansımaları, Internatıonal Journal of Social Science, Nr: 32, p. 249-265, Winter III, 2015
Le Borne? Bachschmidt, Florence. Thematic Channels Faced with Network Digitisation, Communication and Strategies, No:49, 1st Quarter, 2003
Bay, Nurettin. Radyo ve Televizyon Yayıncılığı,Nüve Kültür Merkezi: Konya, 2007
Aziz,Aysel. Televizyon ve Radyo Yayıncılığı, Hiperlink Yayınları,İstanbul:2013
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X  
P4  X   X   X
P5  X   X  
P6  X     X
P7    X   X
P8  X   X  
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X    
P12  X   X   X
P13  X   X  
P14  X     X
P15    X   X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X  
P20    X   X
P21  X     X
P22  X    
P23     
P24     
P25  X   X   X