Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dünyada ve ülkemizde giderek yaygınlaşan tematik yayıncılığın ne olduğunu öğrenecekler. 2) Kendileri bir tematik yayın kanalında özellikle de haber kanalında çalışabilecek birikime sahip olacaklar. 3) Tematik program projesi yapacaklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, yayıncılığın belirli temalar izleğinde yapılma biçimleri anlatılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı ve genel giriş.
2. Hafta
Dünyada ve Türkiye'de televizyon yayıncılığı tarihi ve gelişimi.
3. Hafta
Tematik Yayıncılığın ortaya çıkışı ve nedenleri. Bu tanım içinde yer alan kavramlar.
4. Hafta
Dünyatematik kanallarından örnekler. Tematik yayıncılık türleri üzerinde detaylı inceleme ve araştırma.
5. Hafta
Tematik Yayıncılık türleri üzerinde detaylı incelemeye ve araştırmaya devam edilecek.
6. Hafta
Ülkemizde ilk tematik kanal örneğinin incelenmesi.
7. Hafta
Haber Kanallarının ortaya çıkışı ve nedenleri.
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Tematik Kanalların toplam yayıncılık pazarındaki yeri ve önemi.
10. Hafta
İzlenme oranları, Yayın Maliyetleri ve Reklam gelirleri.
11. Hafta
Siyaset ve Haber Kanalları ilişkisi.
12. Hafta
Tematik Haber Kanallarının demokrasi ve çoğulcu toplum üzerindeki etkileri.
13. Hafta
Tematik Kanal Kurma Uygulama Çalışmaları.
14. Hafta
Tematik Kanal Kurma Uygulama Çalışmaları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Emine Sayılgan, Medya Sektöründe Bir Uzmanlaşma Olgu Olarak Tematik Kanallar ve İzleyici Çeşitliliğinin Tematik Kanal Oluşumundaki Rolü, Gümüşhane Üniversitesi Elektronik Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 3, Mart 2014. Mihalis Kuyucu, Türkiye'de Tematik TV Yayıncılığı: Gençlerin Tematik Televizyon İzleme Alışkanlıklarının Televizyon Yayıncılığına Olan Yansımaları, Internatıonal Journal of Social Science, Nr: 32, p. 249-265, Winter III, 2015 Le Borne? Bachschmidt, Florence. Thematic Channels Faced with Network Digitisation, Communication and Strategies, No:49, 1st Quarter, 2003 Bay, Nurettin. Radyo ve Televizyon Yayıncılığı,Nüve Kültür Merkezi: Konya, 2007 Aziz,Aysel. Televizyon ve Radyo Yayıncılığı, Hiperlink Yayınları,İstanbul:2013
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
60
60
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
50
50
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ