Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SÖZLÜ TARİH VE VİDEO YAPIM UYGULAMALARI RTS337 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Video üretimin tasarımı yapmayı ve uygulamayı öğrenir.
2) Sinemanın diğer disiplinlerle olan bağını kurmayı öğrenir.
3) Ekip çalışmasını kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste sinema-tv öğrencilerinin sözlü tarih yöntemini öğrenip etkin şekilde farklı program formatlarında kullanmaları için tasarlanmıştır. Bu derste; sözlü tarih yöntemi ele alınarak, bu kapsamda filmler izlenecek ve kendi yapacakları belgesel filmlerini tasarlamayı ve tasarımı ürüne dönüştürebilecek yetiyi kazandırmak amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, dersin işleyişinin aktarılması.
2. Hafta Sözlü tarih nedir? Nasıl yapılır? Teorik Çerçeve.
3. Hafta Sözlü tarih konuları; Aile tarihi, Olay tarihi, Kurum tarihi.
4. Hafta Digital hikaye ve sözlü tarih ilişkisi.
5. Hafta Sözlü tarih metoduyla yapılmış tv programlarının konuşma, görüşme , belgesel program türleri örnekleri (yaşayan bellek, hayatın tanığı vb.) izlenip tartışılması.
6. Hafta Sözlü tarih metoduyla yapılmış belgesellerinin izlenip tartışılması.
7. Hafta Görüşme yöntemi ve soru tasarımları. Öğrencilerle sınıf içi uygulamalar.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Proje sunumları ve tartışma.
10. Hafta Proje sunumları ve tartışma.
11. Hafta Proje sunumlarının görsel tasarımının yapılması(Yapım süreci).
12. Hafta Atölyede projenin uygulama çalışmaları.
13. Hafta Atölyede projenin uygulama çalışmaları.
14. Hafta Filmlerin sunumu (Final).
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAssmann, Jan. 2001. Kültürel Bellek, Ayrıntı Yayınları.
Danacıoğlu, Esra. 2007. Geçmişin İzleri: Yanıbaşımızdaki Tarih İçin Bir Klavuz. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
İlyasoğlu, Aynur ve Gülay Kayacan, der. 2006. Kuşaklar Deneyimler Tanıklıklar: Türkiye?de Sözlü Tarih Çalışmaları Konferansı. İstanbul: Tarih Vakfı.
Thompson, Paul.1999. Geçmişin Sesi.İstanbul: Tarih Vakfı.
Tarih Vakfı. Sözlü Tarih Klavuzu. www.tarih.org.tr
Neyzi, Leyla. 2004. Ben Kimim? Türkiye?de Sözlü Tarih, Kimlik ve Öznellik. İstanbul: İletişim Yayınları.
Neyzi, Leyla. 1999. İstanbul'da Hatırlamak ve Unutmak: Birey, Bellek ve Aidiyet. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
Tan, Mine (der)2002. Anneanne Sırlarını Eskitmiş Aynalar Kolektif .İstanbul: Çizi yazıları.
Nora, Pierre. 2006. Hafıza Mekanları, Dost Kitabevi Yayınları
Perks, Roberts vd.1998. The Oral History Reader.Routledge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü146
Toplam İş Yükü / 304,86
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X  
P5  X   X  
P6    X   X
P7  X   X  
P8  X   X   X
P9  X   X  
P10  X   X   X
P11  X   X  
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X  
P20     
P21     
P22  X    
P23  X    
P24     
P25  X   X   X