Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Video üretimin tasarımı yapmayı ve uygulamayı öğrenir. 2) Sinemanın diğer disiplinlerle olan bağını kurmayı öğrenir. 3) Ekip çalışmasını kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste sinema-tv öğrencilerinin sözlü tarih yöntemini öğrenip etkin şekilde farklı program formatlarında kullanmaları için tasarlanmıştır. Bu derste; sözlü tarih yöntemi ele alınarak, bu kapsamda filmler izlenecek ve kendi yapacakları belgesel filmlerini tasarlamayı ve tasarımı ürüne dönüştürebilecek yetiyi kazandırmak amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, dersin işleyişinin aktarılması.
2. Hafta
Sözlü tarih nedir? Nasıl yapılır? Teorik Çerçeve.
3. Hafta
Sözlü tarih konuları; Aile tarihi, Olay tarihi, Kurum tarihi.
4. Hafta
Digital hikaye ve sözlü tarih ilişkisi.
5. Hafta
Sözlü tarih metoduyla yapılmış tv programlarının konuşma, görüşme , belgesel program türleri örnekleri (yaşayan bellek, hayatın tanığı vb.) izlenip tartışılması.
6. Hafta
Sözlü tarih metoduyla yapılmış belgesellerinin izlenip tartışılması.
7. Hafta
Görüşme yöntemi ve soru tasarımları. Öğrencilerle sınıf içi uygulamalar.
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Proje sunumları ve tartışma.
10. Hafta
Proje sunumları ve tartışma.
11. Hafta
Proje sunumlarının görsel tasarımının yapılması(Yapım süreci).
12. Hafta
Atölyede projenin uygulama çalışmaları.
13. Hafta
Atölyede projenin uygulama çalışmaları.
14. Hafta
Filmlerin sunumu (Final).
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Assmann, Jan. 2001. Kültürel Bellek, Ayrıntı Yayınları. Danacıoğlu, Esra. 2007. Geçmişin İzleri: Yanıbaşımızdaki Tarih İçin Bir Klavuz. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları. İlyasoğlu, Aynur ve Gülay Kayacan, der. 2006. Kuşaklar Deneyimler Tanıklıklar: Türkiye?de Sözlü Tarih Çalışmaları Konferansı. İstanbul: Tarih Vakfı. Thompson, Paul.1999. Geçmişin Sesi.İstanbul: Tarih Vakfı. Tarih Vakfı. Sözlü Tarih Klavuzu. www.tarih.org.tr Neyzi, Leyla. 2004. Ben Kimim? Türkiye?de Sözlü Tarih, Kimlik ve Öznellik. İstanbul: İletişim Yayınları. Neyzi, Leyla. 1999. İstanbul'da Hatırlamak ve Unutmak: Birey, Bellek ve Aidiyet. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları. Tan, Mine (der)2002. Anneanne Sırlarını Eskitmiş Aynalar Kolektif .İstanbul: Çizi yazıları. Nora, Pierre. 2006. Hafıza Mekanları, Dost Kitabevi Yayınları Perks, Roberts vd.1998. The Oral History Reader.Routledge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
50
50
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
50
50
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
146
Toplam İş Yükü / 30
4,86
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ