Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
RADYO YAYINCILIĞI VE UYGULAMALARI II RTS330 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Doktor Erhan Konuk
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Radyoda program yapım yöntemlerini öğrenir ve uygular.
2) Farklı program türleri için fikir geliştirme ve bu fikirleri pratiğe dökme yetisi kazanır.
3) Radyoda program yapma becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( RTS329)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDünyanın ilk elektronik kitle iletişim aracı olan radyonun ana hatlarıyla anlatılması planlanmıştır. Bu bilgiler paylaşıldıktan sonra, yapım süreci, program yapma, sunma teknikleri aktarılacaktır. Öğrencilere montaj ve diğer teknik edinimler kazandırılmaya çalışılacaktır. Klasik radyo, televizyon programı yapımı ile alakalı tecrübeler anlatıldıktan sonra modern yayıncılık ve değişen yayıncılık normları da tartışılacaktır. Artık internet üzerinden ulaşılması son derece kolay olan montaj programları, uygulamaları tanıtılacaktır. Verilen tüm program yapma bilgileri ışığında öğrencilerin program yapması planlanmaktadır. Stüdyo ortamı, klasik yayın cihazları, otomasyon sistemleri üzerinden yapılan hem bant hem de canlı yayınlar ve programlar titizlikle anlatılacak ve tüm bilgiler uygulamalar yapılarak somut hale getirilecektir. Teknik donanıma, bulunması şart olan cihazlara ve günümüzde gelişen elektronik ve dijital yayıncılık malzemelerine de değinilecektir. Radyonun türlerinden ve alt türlerinden bahsedilecektir. Radyonun dünya ve Türkiye?deki yeri anlatılacaktır. Radyoda görev yapan yayın personelinin tanımı yapılarak görevleri ayrıntılı olarak anlatılacaktır. Sosyal medya uygulamaları üzerinden program yapılması ve yeni bazı ürünler olan podcast, videocast ve Tvcast yapımları da özellikle ele alınacak ve örneklerle anlatılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma. Dünya ve Türkiye?deki radyo tarihi anlatılacaktır. Radyoyu kim icat etmiştir? Medya organları içinde devlet ve özel, radyo ve televizyon istasyonlarının organizasyon yapıları paylaşılacaktır.
2. Hafta Radyo programcılığı nedir? Yapım ve kuralları nelerdir?
3. Hafta Radyonun bölümleri nelerdir? Personel, görevler, çalışma saatleri, sorumluluklar vb. (Yapımcı, spiker, sunucu, host/hostes, muhabir, kameraman ve diğerleri)aktarılacaktır. Yabancı kelimelerle unvan ve mevki belirleme yanlışlıklarına değinilecektir.
4. Hafta Format nedir? Gerekli midir? Dünyada geçerli radyo formatları.
5. Hafta Program öneri formu nedir? Nasıl hazırlanır ve doldurulur ? Tüm ayrıntılarıyla anlatılacaktır. Sınıfta ve stüdyoda pratik yapılacaktır.
6. Hafta Podcast, Tvcast ve videocast uygulamalarında format gerekli midir?
7. Hafta Radyo program türleri. Radyo programı yapmada izlenecek yol haritası paylaşılacak ve hazırlama, sunma yöntemleri tartışılacaktır. Sorumlu yapım ekibi, gerekli cihazlar, donanım ve yayın malzemeleri anlatılacaktır. Stüdyolar, kurgu setleri, otomasyon sistemleri, mobil yayıncılık ve ilgili konular paylaşılacaktır.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğrenciler verilen bilgiler ışığında, podcast, videocast veya TVcast hazırlayacaklar ve proje olarak teslim edeceklerdir. Final harf notu belirlenirken bu ödevler referans olacaktır. Röportaj, söyleşi vb.lerine değinilecektir.
10. Hafta Sınıfta ve stüdyoda pratik yapılacaktır. Alternatif olabilecek programlar tartışılacaktır.
11. Hafta Bu derste iyi bir radyo ve TV prodüktörü, yapımcısı, spikeri, sunucusu, DJ?i, muhabiri vb. olmanın ipuçları anlatılacaktır. Hem Türkiye?den hem de dünyadan ünlü prodüktör, radyo Dj?i, sunucu, host, spiker unvanlarına ait örneklerin aktarılması ve Türkiye?den ünlü yayıncıların dersimizde çevrimiçi olarak konuk edilmesi düşünülmektedir.
12. Hafta Sınıfta ve stüdyoda pratik yapılacaktır.
13. Hafta Bir radyo istasyonuna saha gezisi yapılacaktır. Bu TRT Ankara Radyosu veya örnek olabilecek özel bir radyo olacaktır.
14. Hafta Bahar dönemini genel değerlendirmesi yapılacaktır. Aynı zamanda bahar dönemindeki konu başlıkları ile ihtiyaç duyulduğu takdirde bazı bilgiler tekrar aktarılacaktır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARRadyoda Yayın ve Program, Ağlagül, Berk; Ders Notları
Radyo Dersleri, Kaye, Michael - Popperwell, Andrew; YKY
Radyo Program Yapımı, Yayıncılığı, Ank.Ünv., Güven, Halil R.
Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği, Özakman, Turgut; Bilgi Y.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Devam120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi248
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü154
Toplam İş Yükü / 305,13
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X  
P6  X    
P7  X    
P8  X   X  
P9  X    
P10  X   X   X
P11  X   X  
P12    X   X
P13  X   X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X  
P20    X   X
P21  X    
P22    X  
P23      X
P24  X    
P25  X   X