Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sosyal sorumluluk kavramının tarihsel gelişimine bakarak, kavramın ortaya çıkmasına neden olan iktisadi, politik ve toplumsal etmenlere ve bu alanı kapsayan bazı uluslararası sözleşmelerin neler olduğunu öğrenir. 2) Sosyal sorumluluğun stratejik bir iletişim aracı olduğunu ve sivil toplum kuruluşlarının, kamu ve özel sektörün toplumsal fayda ve refah düzeyini arttırma amacıyla projeler tasarladığını öğrenir. 3) Kurum sosyal sorumluluk projelerinin kurumsal kimliğe, imaja ve itibara katkılarının farkına varır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste öğrenciler sosyal sorumluluğun anlamına, önemine ve kapsamına ilişkin bir bakış açısı edinirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Oluşumu
2. Hafta
Kurumsal Hayırseverlik
3. Hafta
Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kapsamı ve Sınırları
4. Hafta
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Bilincinin Artmasında Etkin Olan Faktörler
5. Hafta
Kurumsal Sosyal Amaç Teşvikleri
6. Hafta
Kurumsal Sosyal Girişimler ve medya planlama
7. Hafta
İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Alanları
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Kurumsal Sosyal Pazarlama
10. Hafta
Sosyal Girişimler için Başarılı Kurum Fonları ve Destekleri
11. Hafta
Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Küresel Standartlar ve Avrupa Birliği
12. Hafta
Final Projesi
13. Hafta
Final Projesi
14. Hafta
Final Projesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Crane, A., McWilliams, A., Matten D., Moon, J., and Siegel, D.S. (2009). The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility (Oxford Handbooks). Oxford University Press: USA. Andrew Crane (Edito? Visit Amazon's Andrew Crane PageFind all the books, read about the author, and more.See search results for this author Are you an author? Learn about Author Central Prahalad, C. K. And Porter, M.E. (2003). Harvard Business Review on Corporate Responsibility (Harvard Business Review Paperback Series). Harvard Business Press: USA. Kotler, P. and Lee, N. (2004). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. Wiley Press: New Jersey. Pringle, H. & Thompson, M. (2000). Marka Ruhu Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Marka Yaratmak. Scala Yayıncılık Kotler,P. & Lee, N.(2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. MediaCat Kitapları Aydede, C. (2007). Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk. MediaCat Kitapları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Devam
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ