Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI HİT430 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Fatma Senem Güngör
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal sorumluluk kavramının tarihsel gelişimine bakarak, kavramın ortaya çıkmasına neden olan iktisadi, politik ve toplumsal etmenlere ve bu alanı kapsayan bazı uluslararası sözleşmelerin neler olduğunu öğrenir.
2) Sosyal sorumluluğun stratejik bir iletişim aracı olduğunu ve sivil toplum kuruluşlarının, kamu ve özel sektörün toplumsal fayda ve refah düzeyini arttırma amacıyla projeler tasarladığını öğrenir.
3) Kurum sosyal sorumluluk projelerinin kurumsal kimliğe, imaja ve itibara katkılarının farkına varır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğrenciler sosyal sorumluluğun anlamına, önemine ve kapsamına ilişkin bir bakış açısı edinirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Oluşumu
2. Hafta Kurumsal Hayırseverlik
3. Hafta Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kapsamı ve Sınırları
4. Hafta Kurumsal Sosyal Sorumluluk Bilincinin Artmasında Etkin Olan Faktörler
5. Hafta Kurumsal Sosyal Amaç Teşvikleri
6. Hafta Kurumsal Sosyal Girişimler ve medya planlama
7. Hafta İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Alanları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kurumsal Sosyal Pazarlama
10. Hafta Sosyal Girişimler için Başarılı Kurum Fonları ve Destekleri
11. Hafta Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Küresel Standartlar ve Avrupa Birliği
12. Hafta Final Projesi
13. Hafta Final Projesi
14. Hafta Final Projesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR Crane, A., McWilliams, A., Matten D., Moon, J., and Siegel, D.S. (2009). The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility (Oxford Handbooks). Oxford University Press: USA.
Andrew Crane (Edito? Visit Amazon's Andrew Crane PageFind all the books, read about the author, and more.See search results for this author Are you an author? Learn about Author Central
Prahalad, C. K. And Porter, M.E. (2003). Harvard Business Review on Corporate Responsibility (Harvard Business Review Paperback Series). Harvard Business Press: USA.
Kotler, P. and Lee, N. (2004). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. Wiley Press: New Jersey.
Pringle, H. & Thompson, M. (2000). Marka Ruhu Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Marka Yaratmak. Scala Yayıncılık
Kotler,P. & Lee, N.(2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. MediaCat Kitapları
Aydede, C. (2007). Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk. MediaCat Kitapları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Devam110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21530
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4    X   X
P5  X     X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X  
P12  X   X  
P13  X   X   X
P14  X   X  
P15  X   X  
P16  X   X  
P17  X   X  
P18    X   X
P19    X   X
P20  X   X   X
P21    X   X
P22  X     X
P23  X   X  
P24  X   X   X
P25  X   X   X