Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
REKLAM ÇÖZÜMLEMESİ HİT428 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Şebnem Pala Güzel
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Reklam metninin yapısını ve niteliklerine ilişkin sistematik bir kavrama geliştirir ve onları diğer metinlerle karşılaştırabilir.
2) Reklam metninin yapısını analiz edebilir.
3) Reklam metnini kesitlerine ayrılarak taşıdığı yüzey anlamın altındaki derin anlamları değerlendirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, çağcıl toplumlarda anlam üretiminin önemli bir parçası haline gelen reklamın bir anlatı türü olarak kuramsal araçlarla çözümlenmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla bir metin olarak reklamın üretiminde ve anlamlandırılmasında işe koşulan stratejilerin genel bir çerçevede özetlenmesinin ardından reklam metinlerinin çeşitli çözümleme yaklaşımları eşliğinde analizi gerçekleştirilecektir. Dolayısıyla derste özgül kavram ve bağlamlara yönelen reklam metinlerinin çözümlenmesi, reklam metinlerinin üretimi ve alımlanması sürecinde oluşturulan anlam, ideoloji ve temsil üzerinde durulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kültür, dil, anlam
2. Hafta Metin, reklam metni. Reklam Üretiminin Çözümlenmesi
3. Hafta Reklam metninin üretimindeki aktörler: reklam veren reklam ajansı, hedef kitle
4. Hafta Reklam, temsil, biçim. İdeoloji ve Öznellik. Özdüşümsellik Söylem ve tür
5. Hafta Bağlamın çerçevelendirilmesi ve analizi
6. Hafta Yapısalcılık, anlatının yapısal analizi
7. Hafta Semiotik analiz; paradigma ve sentagma
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Düzanlam, yananlam ve mit, kodlar, kodlama, kodaçımı
10. Hafta Postyapısalcılık, yapısöküm
11. Hafta Differance, aporias, sous rature
12. Hafta Alımlama yaklaşımı
13. Hafta Metinlerarasılık/dialogism
14. Hafta Reklamlarda sınıf, ırk, toplumsal cinsiyet ve kimlik
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBARKER Chris and Dariusz GALASINSKI. 2001Cultural Studies and Discourse Analysis: A dialogue Language and Identity. London: Sage Publications.
Schirato Tony and Susan Yell, 2000. Communication and Culture. London: Sage Publications.
BARTHES, Roland.1997. Göstergebilimsel Serüven (Çev. Mehmet Rifat, Sema Rifat) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
GOTTDIENER, Mark, 2005. Postmodern Göstergeler: Maddi Kültür ve Postmodern Yaşam Biçimleri (Çev. Erdal Cengiz, Hakan Gür, Arhan Nur) Ankara: İmge Yayınları
GUIRAUD, Pierre. 1994. Göstergebilim (Çev. Mehmet Yalçın). Ankara: İmge Yayınevi
KIRAN, Zeynel ve Ayşe Eziler KIRAN. 2000. Yazınsal Okuma Süreçleri: Dilbilim, Göstergebilim ve Yazınbilim Yöntemleriyle Çözümlemeler. Ankara:Seçkin Yayınevi.
SARUP, Madan. 2004. Postyapısalcılık ve Postmodernizm (Çev. Abdülbaki Güçlü). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
SURBER, Paul,1998. Culture and Critique. Oxford: Westview Press.
WILLIAMSON, Judith, 2001. Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji (Çev Ahmet Fethi). Ankara: Ütopya Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev140
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14545
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler13535
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X  
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X  
P22  X   X   X
P23  X   X  
P24  X   X   X
P25  X   X   X