Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KRİZ YÖNETİMİ HİT424 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Fatma Senem Güngör
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kriz için hazırlıklı olmayı ve krizlerden sakınmayı öğrenirler.
2) Krizi anında teşhis etmeyi öğrenecektir.
3) Acil durum planları oluşturmayı öğrenecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIGünümüz iş dünyasındaki belirsizlik ve değişiklik durumları, şirketleri sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Artık şirketlerin varlığını devam ettirebilmeleri, bu tehlikelerden korunmalarına veya fırsatları değerlendirebilmelerine bağlı kalmaktadır. Bu durum tehlike ya da fırsat olsun beklenmeyen ve öngörülemeyen olaylar, şirketleri kriz ya da krizlere sürükleyebilmektedir. Bu derste şirketlerde kriz durumu, yönetimi ve halkla ilişkilerle ilgili faaliyetler ele alınacaktır. Bunun için sırasıyla krizin tanımı, özellikleri, ortaya çıkış sebepleri ve sonuçları tartışılacak, daha sonra şirketlerin kriz durumunu önceden tahmin etme ve cevap verme mekanizmalarıyla, halkla ilişkiler boyutunda yapılması gerekenler açıklanacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş ve kriz yönetiminin önemi
2. Hafta SWOT analizi
3. Hafta SWOT analizi ödevlerinin sınıf içi sunumları
4. Hafta Kriz yönetimi nedir? İşletmelerdeki krizlerin ana sebepleri
5. Hafta Potansiyel krizlerin sebepleri, potansiyel krizleri algılama, potansiyel krizleri önem derecesi verme
6. Hafta Ana krizlerin çıkış noktaları. Soğan modeli. Johari penceresi
7. Hafta Örnek çalışma: Tylenol Krizi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Ürün ve hizmetlerde olabilecek risk kategorileri ve itibar yönetimi
10. Hafta Geçmişten ders çıkarma ve lobicilik uygulamaları
11. Hafta Örnek çalışma: Üç senaryo; Exxon, Pepsi ve Coca-Cola, krize cevap verme
12. Hafta Basın toplantısı sunumları, final projesi sınıf içi tartışma
13. Hafta Kriz yönetim takımında kimler olmalı, Kriz sonrası değerlendirme
14. Hafta Final sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARIan I. Mitroff & Gus Anagnos (2001) "Managing Crises Before They Happen".
Harvard Business Essentials "Crises Management- Master the Skills to Prevent Disasters", (2004) Harvard Business School Press.
Harvard Business Reviews on Crises Management, (2000) Harvard Business School Press.
Laurence Barton, (2001) "Crisis in Organizations II", South Western College publishing.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev120
Proje130
Devam110
Diğer115
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21530
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4    X   X
P5  X   X  
P6  X   X  
P7  X   X  
P8    X   X
P9    X   X
P10  X     X
P11  X     X
P12  X     X
P13    X   X
P14    X   X
P15  X   X  
P16  X   X  
P17    X   X
P18    X   X
P19  X   X   X
P20  X   X  
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24  X   X   X
P25  X   X   X