Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kriz için hazırlıklı olmayı ve krizlerden sakınmayı öğrenirler. 2) Krizi anında teşhis etmeyi öğrenecektir. 3) Acil durum planları oluşturmayı öğrenecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Günümüz iş dünyasındaki belirsizlik ve değişiklik durumları, şirketleri sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Artık şirketlerin varlığını devam ettirebilmeleri, bu tehlikelerden korunmalarına veya fırsatları değerlendirebilmelerine bağlı kalmaktadır. Bu durum tehlike ya da fırsat olsun beklenmeyen ve öngörülemeyen olaylar, şirketleri kriz ya da krizlere sürükleyebilmektedir. Bu derste şirketlerde kriz durumu, yönetimi ve halkla ilişkilerle ilgili faaliyetler ele alınacaktır. Bunun için sırasıyla krizin tanımı, özellikleri, ortaya çıkış sebepleri ve sonuçları tartışılacak, daha sonra şirketlerin kriz durumunu önceden tahmin etme ve cevap verme mekanizmalarıyla, halkla ilişkiler boyutunda yapılması gerekenler açıklanacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse giriş ve kriz yönetiminin önemi
2. Hafta
SWOT analizi
3. Hafta
SWOT analizi ödevlerinin sınıf içi sunumları
4. Hafta
Kriz yönetimi nedir? İşletmelerdeki krizlerin ana sebepleri
Ana krizlerin çıkış noktaları. Soğan modeli. Johari penceresi
7. Hafta
Örnek çalışma: Tylenol Krizi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Ürün ve hizmetlerde olabilecek risk kategorileri ve itibar yönetimi
10. Hafta
Geçmişten ders çıkarma ve lobicilik uygulamaları
11. Hafta
Örnek çalışma: Üç senaryo; Exxon, Pepsi ve Coca-Cola, krize cevap verme
12. Hafta
Basın toplantısı sunumları, final projesi sınıf içi tartışma
13. Hafta
Kriz yönetim takımında kimler olmalı, Kriz sonrası değerlendirme
14. Hafta
Final sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ian I. Mitroff & Gus Anagnos (2001) "Managing Crises Before They Happen". Harvard Business Essentials "Crises Management- Master the Skills to Prevent Disasters", (2004) Harvard Business School Press. Harvard Business Reviews on Crises Management, (2000) Harvard Business School Press. Laurence Barton, (2001) "Crisis in Organizations II", South Western College publishing.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
20
Proje
1
30
Devam
1
10
Diğer
1
15
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ