DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Burçe Akcan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Reklama ilişkin edindikleri tüm bilgileri uygulamaya geçirebilirler. 2) Reklam araçlarının avantajları ve dezavantajlarına ilişkin bir farkındalık geliştirirler. 3) Farklı reklam araçlarında reklam fikrinin nasıl çoğaltılabileceğine ilişkin beceri kazanırlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrencilerin reklam ve reklamcılık konularında edindikleri teorik bilgileri uygulamaya geçirmeleri amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Dersin kapsamı hakkında genel bilgilendirme. | 2. Hafta | Reklamın Amaçları ve Reklam Ortamları | 3. Hafta | Reklam Kampanya Süreci ve Temel Yaratıcı Stratejiler | 4. Hafta | Reklam Kampanyası Örnek İncelemeleri | 5. Hafta | Grup Çalışması: Gerçek bir Brief ile Reklam Kampanyası Oluşturma | 6. Hafta | Grup Çalışması: Gerçek bir Brief ile Reklam Kampanyası Oluşturma | 7. Hafta | Grup Çalışması: Gerçek bir Brief ile Reklam Kampanyası Oluşturma | 8. Hafta | Vize | 9. Hafta | Dijital Oyun Reklamcılığı (AdverGame) ve Örnek İncelemeler | 10. Hafta | Reklam Kampanyalarında Oyunlaştırmanın Kullanımı ve Örnek İncelemeler | 11. Hafta | Proje Uygulama Süreçleri | 12. Hafta | Proje Uygulama Süreçleri | 13. Hafta | Proje Uygulama Süreçleri | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bogart, Leo (1996) Strategy in advertising: matching media and messages to markets NTC Business Books: Illinois Goldman, Robert (2000) Reading Ad Socially. Routledge: London, New York. Rutherford, Paul (2000) Yeni İkonalar .Televizyonda Reklam Sanatı. Çev: M. Gerçeker. YKY: İstanbul. Elden, M., (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayıncılık. Elden, M.; Ulukök, Ö. (2005). Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları. Elden M.; Özdem Ö. (2015) Reklamda Görsel Tasarım: Yaratıcılık ve Sanat. İstanbul: Say Yayıncılık. Landa, R. (2004). Advertising by Design: Creating Visual Communications with Graphic Impact. Hoboken: J. Wiley & Sons. http://adage.com/ http://www.adweek.com/adfreak http://www.commarts.com/ http://kirmiziodulleri.com/ https://www.adeevee.com/ https://www.effieturkiye.org/home |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 42 | 42 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 26 | 26 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1,5 | 1,5 | Ödevler | 1 | 38 | 38 | Toplam İş Yükü | | | 150,5 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,01 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |