Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
REKLAMCILIK UYGULAMALARI HİT421 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Burçe Akcan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Reklama ilişkin edindikleri tüm bilgileri uygulamaya geçirebilirler.
2) Reklam araçlarının avantajları ve dezavantajlarına ilişkin bir farkındalık geliştirirler.
3) Farklı reklam araçlarında reklam fikrinin nasıl çoğaltılabileceğine ilişkin beceri kazanırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğrencilerin reklam ve reklamcılık konularında edindikleri teorik bilgileri uygulamaya geçirmeleri amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı hakkında genel bilgilendirme.
2. Hafta Reklamın Amaçları ve Reklam Ortamları
3. Hafta Reklam Kampanya Süreci ve Temel Yaratıcı Stratejiler
4. Hafta Reklam Kampanyası Örnek İncelemeleri
5. Hafta Grup Çalışması: Gerçek bir Brief ile Reklam Kampanyası Oluşturma
6. Hafta Grup Çalışması: Gerçek bir Brief ile Reklam Kampanyası Oluşturma
7. Hafta Grup Çalışması: Gerçek bir Brief ile Reklam Kampanyası Oluşturma
8. Hafta Vize
9. Hafta Dijital Oyun Reklamcılığı (AdverGame) ve Örnek İncelemeler
10. Hafta Reklam Kampanyalarında Oyunlaştırmanın Kullanımı ve Örnek İncelemeler
11. Hafta Proje Uygulama Süreçleri
12. Hafta Proje Uygulama Süreçleri
13. Hafta Proje Uygulama Süreçleri
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBogart, Leo (1996) Strategy in advertising: matching media and messages to markets NTC Business Books: Illinois
Goldman, Robert (2000) Reading Ad Socially. Routledge: London, New York.
Rutherford, Paul (2000) Yeni İkonalar .Televizyonda Reklam Sanatı. Çev: M. Gerçeker. YKY: İstanbul.
Elden, M., (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayıncılık.
Elden, M.; Ulukök, Ö. (2005). Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
Elden M.; Özdem Ö. (2015) Reklamda Görsel Tasarım: Yaratıcılık ve Sanat. İstanbul: Say Yayıncılık.
Landa, R. (2004). Advertising by Design: Creating Visual Communications with Graphic Impact. Hoboken: J. Wiley & Sons.
http://adage.com/
http://www.adweek.com/adfreak
http://www.commarts.com/
http://kirmiziodulleri.com/
https://www.adeevee.com/
https://www.effieturkiye.org/home
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14242
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12626
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler13838
Toplam İş Yükü150,5
Toplam İş Yükü / 305,01
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2  X   X  
P3  X     X
P4  X   X  
P5  X    
P6  X    
P7  X    
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X  
P13  X   X  
P14  X     X
P15    X   X
P16  X   X  
P17  X     X
P18    X   X
P19  X   X  
P20  X     X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24  X   X   X
P25  X   X   X