Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tüketim olgusuna yönelik neden, nasıl, nerede ve benzeri pek çok sorunun cevabına ilişkin bilgilere ulaşabilirler. 2) Tüketici davranışlarını anlamlandırabilirler. 3) Tüketici davranışlarının pazardaki önemini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Tüketici davranışları bireysel müşterilerin, grupların veya kuruluşların ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılamak için fikirleri, malları ve hizmetleri nasıl seçtiklerini, satın aldığını, kullandığını ve elden çıkardığını inceler. Tüketicilerin pazardaki hareketlerine sebep olan motivasyonlar ve algıma arasındaki ilişkiyi inceleyen tüketici davranışları bireyin çevresiyle etkileşime geçtiği bütünsel süreci mercek altına alır. Bu aşamada, pazarlama yöneticileri için çevre analizi, ürünü konumlandırma, pazarı bölümleme, pazar araştırmalarını yönlendirme ve pazarlama karmasını geliştirme açılarından önemli ipuçları verir. Tüketici davranışları hangi mal ve hizmetlerin satın alınacağı kimden, nasıl, nereden, ne zaman satın alınacağı ve satın alınıp alınmayacağına ilişkin bireylerin kararlarına ait süreçtir. Çağdaş pazarlama tüketici odaklıdır ve tüketici davranışı bilgileri pazarlamanın bu özelliğini güçlendirir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tüketici Davranışlarının kavramsal çerçevesi
2. Hafta
Tüketici Davranışlarını etkileyen faktörler
3. Hafta
Sosyal faktörler: Sosyal Sınıf
4. Hafta
Referans ve Danışma grupları
5. Hafta
Psikolojik faktörler
6. Hafta
Nöropazarlama
7. Hafta
Pazarın zihni
8. Hafta
ARA-SINAV
9. Hafta
Konsensus haritaları
10. Hafta
İşlemsel bellek
11. Hafta
Hikayesel anımsama
12. Hafta
Tüketici Davranış Modelleri
13. Hafta
Nıcosıa Modeli/Howard Ve Sheth Modeli
14. Hafta
Satın Alma Karar Süreci
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gerald Zaltman, (2016). ?Tüketici Nasıl Düşünür??, İstanbul: Mediacat Yayınları. Yavuz Odabaşı, (2009). ?Tüketici Davranışı?, İstanbul: Mediacat Yayınları. F. Nur Yorgancılar, (2015). ?Tüketici Davranışı Nörolojisi?, İstanbul: Çizgi Kitapevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, Tartışma, Eğitim-Uygulama, Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ