Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI HİT325 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Fatma Senem Güngör
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tüketim olgusuna yönelik neden, nasıl, nerede ve benzeri pek çok sorunun cevabına ilişkin bilgilere ulaşabilirler.
2) Tüketici davranışlarını anlamlandırabilirler.
3) Tüketici davranışlarının pazardaki önemini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITüketici davranışları bireysel müşterilerin, grupların veya kuruluşların ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılamak için fikirleri, malları ve hizmetleri nasıl seçtiklerini, satın aldığını, kullandığını ve elden çıkardığını inceler. Tüketicilerin pazardaki hareketlerine sebep olan motivasyonlar ve algıma arasındaki ilişkiyi inceleyen tüketici davranışları bireyin çevresiyle etkileşime geçtiği bütünsel süreci mercek altına alır. Bu aşamada, pazarlama yöneticileri için çevre analizi, ürünü konumlandırma, pazarı bölümleme, pazar araştırmalarını yönlendirme ve pazarlama karmasını geliştirme açılarından önemli ipuçları verir. Tüketici davranışları hangi mal ve hizmetlerin satın alınacağı kimden, nasıl, nereden, ne zaman satın alınacağı ve satın alınıp alınmayacağına ilişkin bireylerin kararlarına ait süreçtir. Çağdaş pazarlama tüketici odaklıdır ve tüketici davranışı bilgileri pazarlamanın bu özelliğini güçlendirir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tüketici Davranışlarının kavramsal çerçevesi
2. Hafta Tüketici Davranışlarını etkileyen faktörler
3. Hafta Sosyal faktörler: Sosyal Sınıf
4. Hafta Referans ve Danışma grupları
5. Hafta Psikolojik faktörler
6. Hafta Nöropazarlama
7. Hafta Pazarın zihni
8. Hafta ARA-SINAV
9. Hafta Konsensus haritaları
10. Hafta İşlemsel bellek
11. Hafta Hikayesel anımsama
12. Hafta Tüketici Davranış Modelleri
13. Hafta Nıcosıa Modeli/Howard Ve Sheth Modeli
14. Hafta Satın Alma Karar Süreci
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGerald Zaltman, (2016). ?Tüketici Nasıl Düşünür??, İstanbul: Mediacat Yayınları.
Yavuz Odabaşı, (2009). ?Tüketici Davranışı?, İstanbul: Mediacat Yayınları.
F. Nur Yorgancılar, (2015). ?Tüketici Davranışı Nörolojisi?, İstanbul: Çizgi Kitapevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, Tartışma, Eğitim-Uygulama, Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Makale Sunuşu120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21530
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X  
P5  X   X  
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X  
P9    X   X
P10    X   X
P11  X   X  
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X  
P22  X   X   X
P23  X   X  
P24  X   X   X
P25  X   X