Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
REKLAM KAMPANYALARI II HİT324 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Gilman Senem Gençtürk Hızal
Doçent Doktor Burçe Akcan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Reklamveren-reklam ajansı arasında kurulan iletişime uygun olarak bir reklam kampanyası hazırlayabilirler.
2) Görsel iletişimi öğrenirler
3) Reklam taslakları hazırlayabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( HİT323)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders reklam kampanyasının raporlaştırılmasından sonra nasıl hayata geçirilebileceği dair temel kararların verilmesi sürecine ilişkindir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Reklam kampanyası nedir, aşamaları nelerdir?
2. Hafta Reklam kampanyası değer zinciri
3. Hafta Amacına ve aracına göre reklam kampanyaları
4. Hafta Reklamda mecra seçimi: ambient, açık ve örtülü medya
5. Hafta Kampanya sürecinin aşamaları
6. Hafta Brief, debrief, yaratıcı brief: İçerik ve süreç
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Örnek brief incelemesi ve iletişim tasarımı
9. Hafta Reklam kampanyasında araştırma ve analiz
10. Hafta Yaratıcı strateji
11. Hafta Gelenekselden dijitale reklam kampanyalarının dönüşümü
12. Hafta Dijital hedefleme ve ölçümleme
13. Hafta Arama motoru (SEO-SEM) ve sosyal medya reklamcılığı
14. Hafta İçerik pazarlaması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARElden, Müge 2003. Reklam Yazarlığı. İstanbul: İletişim.

Moriarty, Sandra E. 1991. Creative Advertising Theory and Practice. New Jersey: Prentice Hall.

Kazananlar. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması/2007/ İstanbul: Reklamcılık Vakfı

Kazananlar. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması/2009/. İstanbul: Reklamcılık Vakfı

Kazananlar. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması/2011 İstanbul: Reklamcılık Vakfı

Kazananlar. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması/2015/ İstanbul: Reklamcılık Vakfı
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4    X   X
P5    X   X
P6  X   X  
P7  X   X  
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X  
P15    X   X
P16    X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X  
P22  X   X   X
P23  X   X  
P24  X   X   X
P25  X     X