Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Brief almadan son test sürecine kadarki süreçte reklam kampanyası üretimini tüm adımlarıyla öğrenir. 2) Reklamda strateji ve yaratıcılığın önemini kavrar. 3) Medya planlaması yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste reklam kampanyası sürecinin başlangıcından sonuna dek içerdiği aşamalar öğrencilere, ilişkili kavram ve terimlerle birlikte sunulmaktadır. Bir reklam kampanyası tasarımının genel süreci; brief alma, arka plan araştırması, strateji geliştirme, yaratıcı strateji oluşturma, medya planlaması yapma, hedef kitle analizleri... derste aktarılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders tanıtımı, reklam kavramı ve pazarlama karmasında reklam
2. Hafta
Reklam iletişiminin iki temel aktörü: reklamveren ve reklam ajansı; reklam ajansı yapılanması
3. Hafta
Reklam kampanya planlama süreci: müşteri briefin ve mevcut durum incelemesi
4. Hafta
Hedef pazar incelemesi:kişisel, psikolojik, kültürel, sosyal faktörler
5. Hafta
İletişim probleminin saptanması, kampanya amacının belirlenmesi, reklam etki modelleri
6. Hafta
Reklam kampanyasında yaratıcı strateji ve fikrin belirlenmesi
7. Hafta
Reklam kamanyasında medya planlama: ortam ve zaman belirleme
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Geleneksel mecralarda içerik üretimi
10. Hafta
Dijital mecralarda içerik üretimi
11. Hafta
Reklam etki ölçümü
12. Hafta
Kampanya değerlendirmeleri
13. Hafta
Kampanya değerlendirmeleri
14. Hafta
Kampanya değerlendirmeleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ülker, Yelda; Dönmez, Sedat; ve Babür Tosun, Nurhan (2023) Reklam Kampanyası Yönetimi. İstanbul: Beta
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Uygulama/Pratik
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
60
60
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
50
50
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ