Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
REKLAM KAMPANYALARI I HİT323 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Burçe Akcan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Brief almadan son test sürecine kadarki süreçte reklam kampanyası üretimini tüm adımlarıyla öğrenir.
2) Reklamda strateji ve yaratıcılığın önemini kavrar.
3) Medya planlaması yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste reklam kampanyası sürecinin başlangıcından sonuna dek içerdiği aşamalar öğrencilere, ilişkili kavram ve terimlerle birlikte sunulmaktadır. Bir reklam kampanyası tasarımının genel süreci; brief alma, arka plan araştırması, strateji geliştirme, yaratıcı strateji oluşturma, medya planlaması yapma, hedef kitle analizleri... derste aktarılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders tanıtımı, reklam kavramı ve pazarlama karmasında reklam
2. Hafta Reklam iletişiminin iki temel aktörü: reklamveren ve reklam ajansı; reklam ajansı yapılanması
3. Hafta Reklam kampanya planlama süreci: müşteri briefin ve mevcut durum incelemesi
4. Hafta Hedef pazar incelemesi:kişisel, psikolojik, kültürel, sosyal faktörler
5. Hafta İletişim probleminin saptanması, kampanya amacının belirlenmesi, reklam etki modelleri
6. Hafta Reklam kampanyasında yaratıcı strateji ve fikrin belirlenmesi
7. Hafta Reklam kamanyasında medya planlama: ortam ve zaman belirleme
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Geleneksel mecralarda içerik üretimi
10. Hafta Dijital mecralarda içerik üretimi
11. Hafta Reklam etki ölçümü
12. Hafta Kampanya değerlendirmeleri
13. Hafta Kampanya değerlendirmeleri
14. Hafta Kampanya değerlendirmeleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÜlker, Yelda; Dönmez, Sedat; ve Babür Tosun, Nurhan (2023) Reklam Kampanyası Yönetimi. İstanbul: Beta
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X  
P11    X   X
P12  X   X  
P13    X   X
P14  X     X
P15  X   X  
P16  X     X
P17  X     X
P18    X   X
P19  X   X  
P20  X     X
P21    X   X
P22  X   X   X
P23    X   X
P24  X   X   X
P25  X   X