Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Politika belirlemenin halkla ilişkiler açısından önemini öğrenir. 2) İşlevsel bir halkla ilişkiler politikasının özelliklerini bilir. 3) Politika belirleme sürecinin temel basamaklarını açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Halkla İlişkilere Giriş
Halkla İlişkilerin Kuramsal Temelleri
DERS TANIMI
Örgütlerin genel yönetsel politikalarının bir bileşeni olarak; halkla ilişkiler ve tanıtım çalışmalarına ilişkin genel esasları ve çerçeveyi belirleyen politikalara da gereksinim duyulmaktadır. Halkla ilişkiler ve tanıtım uygulamalarına temel oluşturacak politikaların neler olabileceği, hangi aşamalar göz önünde bulundurularak oluşturulabileceği ve bu politikaların nasıl uygulamaya geçirileceği bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse İlişkin Bilgilendirme (Konular ve Kapsam)
2. Hafta
Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar ve Politika-Strateji İlişkisi
3. Hafta
Halkla İlişkilerde Stratejik Planlama
4. Hafta
Halkla İlişkilerde Proaktif ve Reaktif Stratejiler
5. Hafta
Halkla İlişkilerde Politika Oluşturma Süreci: Sorun ve Kriz Yönetimi
6. Hafta
Halkla İlişkilerde Politika Oluşturma Süreci: Medya Planlama
7. Hafta
Halkla İlişkilerde Politika Oluşturma Süreci: İmaj ve İtibar Yönetimi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Özel Kuruluşlarda Halkla İlişkiler Politikaları
10. Hafta
Kamu Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Politikaları
11. Hafta
Sivil Toplum Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Politikaları
12. Hafta
Öğrenci Proje Sunumları
13. Hafta
Öğrenci Proje Sunumları
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Becerikli Yıldırım, S. (2008). ...ve Halkla İlişkiler: Şeytanın Avukatlığından Arabuluculuğa; Bir Disiplinin Eleştirel Analizi. Ankara: Karınca Yayınları. Broom, G. M. & Sha, B. (2013). Cutlip & Center?s Effective Public Relations. Pearson Education Inc. Biber, A. (2012). Halkla İlişkilerde Teorik bir Çerçeve. Ankara: Vadi Yayınları. Caywood, C. L., (1997). The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Communications. New York: McGraw-Hill. Kazancı, M. (2013). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. Ankara: Turhan Kitabevi. Okay, A. & Okay, A. (2014). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları. Seitel, F. P. (2016). Halkla İlişkiler Uygulaması. (Çeviri Ed. Seda Mengü). Ankara: Nobel. Yamanoğlu Aktaş, M. , Hızal Gençtürk, G. S. & Özdemir, B.P. (2013). Türkiye?de halkla ilişkiler tarihi: kurumsallaşma yılları 1960-1980. Ankara: DeKi. Varol, Muharrem (1993). Halkla İlişkiler Açısından Örgüt Sosyolojisine Giriş. Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları No:2. Eren, Erol (1998) Örgütsel Davranış, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. Erdoğan, İrfan (2006). Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler. Ankara: Erk Yayınları. Biber, Ayhan (2003) Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar, Ankara: Nobel Yayınları. Biber, Ayhan (2002) "Örgütsel Etkililiğin Sağlanması Sürecinde İmaj Faktörü" G.Ü.İletişim Fak. Dergisi Sayı:11. Can, Halil (1997) Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitabevi. Ersen, Haldun (1997) Toplam Kalite ve İnsan Kaynakları. İstanbul: Alfa Yayınları. Solmaz, Başak (2012) Halkla İlişkilerde Proaktif ve Reaktif Stratejiler. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. (25):143-154. Arklan, Ümit & AKDAĞ, Mustafa (2009). Halkla İlişkilerin Pusulası: Politika. e-Journal of New World Sciences Academy. 5(1): 1-21. Dikici, Vildan & Boztepe, H. (2020). Halkla İlişkilerin Stratejik Planlama Sürecindeki Rolü ve Etkisi. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi. 7(15): 75-105.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ