Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Reklamı bir iletişim süreci olarak kavrar, reklama ait temel terminolojiyi anlar ve kullanırlar. 2) Pazarlama ve reklam ilişkisini öğrenirler. 3) Reklam çeşitlerini tanımlar ve sınıflandırırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, reklam bir iletişim biçimi ve bir pazarlama aracı olarak tanımlanmakta ve temel kavramlar, kurumlar, tarihsel gelişim boyutlarıyla ele alınarak, reklamın çağdaş toplumlardaki yeri ve konumu incelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin Kapsamı
2. Hafta
Bir iletişim biçimi olarak reklam
3. Hafta
Pazarlama ve reklam ilişkisi 1
4. Hafta
Pazarlama ve reklam ilişkisi 2
5. Hafta
Reklamveren ve reklam
6. Hafta
Reklam ajansı: Ulusal ve uluslararası reklam endustrisi yapılar ve yapılanmalar
7. Hafta
Reklam insanı kimdir?: Rol ve görevler
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Reklam çeşitleri, sınıflandırmalar, tanımlar ve kapsamlar 1
10. Hafta
Reklam çeşitleri, sınıflandırmalar, tanımlar ve kapsamlar 2
11. Hafta
Reklam, reklam araçları ve medya planlama
12. Hafta
Reklam ve hedef kitle
13. Hafta
Reklamcılıkta etik tartışmalar
14. Hafta
Türkiye'de ve dünyada reklama tarihsel bir bakış
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gülsoy, Tanses. 1999. Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü. Adam Yayınları:İstanbul. Arens, Williams 1999. Contemprary Advertising. Boston...Toronto: McGraw Hill. Elden, Müge vd. 2005. Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları Moriarty, Sandra E. 1991. Creative Advertising Theory and Practice. New Jersey: Prentice Hall. (3-30. sayfalar arası). Kocabaş, Füsun, Elden Müge. 1999. Reklamcılık; Kavramlar, Kararlar, Kurumlar İstanbul: İletişim Yayınları. Koloğlu, Orhan. 1999. Reklamcılığımızın İlkyüzyılı 1840-1940, Reklamcılar Derneği Yayınları: İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Proje
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
42
42
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
26
26
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
1
38
38
Toplam İş Yükü
150,5
Toplam İş Yükü / 30
5,01
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ