Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
REKLAMA GİRİŞ HİT122 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Gilman Senem Gençtürk Hızal
Doçent Doktor Burçe Akcan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Reklamı bir iletişim süreci olarak kavrar, reklama ait temel terminolojiyi anlar ve kullanırlar.
2) Pazarlama ve reklam ilişkisini öğrenirler.
3) Reklam çeşitlerini tanımlar ve sınıflandırırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, reklam bir iletişim biçimi ve bir pazarlama aracı olarak tanımlanmakta ve temel kavramlar, kurumlar, tarihsel gelişim boyutlarıyla ele alınarak, reklamın çağdaş toplumlardaki yeri ve konumu incelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin Kapsamı
2. Hafta Bir iletişim biçimi olarak reklam
3. Hafta Pazarlama ve reklam ilişkisi 1
4. Hafta Pazarlama ve reklam ilişkisi 2
5. Hafta Reklamveren ve reklam
6. Hafta Reklam ajansı: Ulusal ve uluslararası reklam endustrisi yapılar ve yapılanmalar
7. Hafta Reklam insanı kimdir?: Rol ve görevler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Reklam çeşitleri, sınıflandırmalar, tanımlar ve kapsamlar 1
10. Hafta Reklam çeşitleri, sınıflandırmalar, tanımlar ve kapsamlar 2
11. Hafta Reklam, reklam araçları ve medya planlama
12. Hafta Reklam ve hedef kitle
13. Hafta Reklamcılıkta etik tartışmalar
14. Hafta Türkiye'de ve dünyada reklama tarihsel bir bakış
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGülsoy, Tanses. 1999. Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü. Adam Yayınları:İstanbul.
Arens, Williams 1999. Contemprary Advertising. Boston...Toronto: McGraw Hill.
Elden, Müge vd. 2005. Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları
Moriarty, Sandra E. 1991. Creative Advertising Theory and Practice. New Jersey: Prentice Hall. (3-30. sayfalar arası).
Kocabaş, Füsun, Elden Müge. 1999. Reklamcılık; Kavramlar, Kararlar, Kurumlar İstanbul: İletişim Yayınları.
Koloğlu, Orhan. 1999. Reklamcılığımızın İlkyüzyılı 1840-1940, Reklamcılar Derneği Yayınları: İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Proje120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14242
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12626
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler13838
Toplam İş Yükü150,5
Toplam İş Yükü / 305,01
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1    X   X
P2  X   X  
P3    X   X
P4    X   X
P5    X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X  
P9  X   X  
P10    X   X
P11    X   X
P12    X   X
P13  X   X  
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X   X  
P19  X   X  
P20  X   X  
P21  X   X   X
P22  X   X  
P23  X   X   X
P24  X   X   X
P25  X   X   X