Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Halkla ilişkilerin kavramsal ve tarihsel temellerini bilir. 2) Halkla ilişkiler çalışmalarının temel amacını, doğasını ve niteliğini bilir. 3) Halkla ilişkiler kapsamındaki çalışmaların neler olduklarını ve bu çalışmaların nasıl planlanıp yürütüleceğini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Ders, halkla ilişkilerin olgusal ve kavramsal temellerini, kapsamını ve örgütler açısından önemini içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin tanıtımı (konular ve kapsam)
2. Hafta
Halkla İlişkiler- halk- ilişki ve iletişim kavram, tanım ve boyutlar
3. Hafta
Halkla ilişkiler ve diğer ilişkili kavramlar: tanıtım, reklam, propaganda (Egemen ve eleştirel halkla ilişkiler tanımları)
4. Hafta
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi- egemen anlatı ve modeller-1
5. Hafta
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi- egemen anlatı ve modeller-2
6. Hafta
Türkiye'de halkla ilişkilerin tarihsel gelişim-1
7. Hafta
Türkiye'de halkla ilişkilerin tarihsel gelişim-2
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Halkla ilişkiler endüstrisi: roller, yapılar ve yapılanmalar
10. Hafta
Halkla İlişkiler ve Etik Kodlar
11. Hafta
Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları (örgüt içi halkla ilişkiler, kurumsal reklamcılık, lobicilik)
12. Hafta
Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları (pazarlama amaçlı halkla ilişkiler, sponsorluk, finansal halkla ilişkiler)
13. Hafta
Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları (sosyal sorumluluk, kriz yönetimi)
14. Hafta
Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Akçay, E. (2017). ''Ulus Markalama Örneği Olarak `Karadeniz Vapuru?''. Güncel Sosyal Bilimler Araştırmaları. Gürkan Kalkan (der.) içinde. SRA Academic Publishing. 51- 72. Gençtürk Hızal, S. (2012). ''Cumhuriyetin İlk Döneminde Bir `Rıza Mühendisi?: Vedat Nedim Tör''. Harvard University Journal of Turkish Studies 37: 153-176 Gençtürk Hızal, S. (2010). ''Uluslararası Halkla İlişkiler Endüstrisinin Görünümü''. Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu Bildiri Kitabı. Cilt 1. Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu 2009 (Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi ve Akdeniz Üniversitesi) Lefkoşe, KKTC. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları: Antalya, s. 87-96. Gençtürk Hızal, G. S. (2013). ''Medya ve Halkla İlişkiler Endüstrisi Ortakyaşarlığında Haberin Halkla İlişkilerleşmesi''. Halkla İlişkilerin Kazancı. Geçmiş Eğilimler, Yeni Yönelimler. Melike Aktaş Yamanoğlu ve Pınar Özdemir (der.) içinde. Ankara: DeKi. 399- 426. Hutton, J. (1999). ''The Definition, Dimensions, and Domain of Public Relations''. Public Relations Review (25/2). S: 199-214. Okay, Ayla ve Aydemir Okay (2002). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları. Yamanoğlu, M. A., Gençtürk Hızal, S. G., Özdemir P. (2013). Türkiye?de Halkla İlişkiler Tarihi- Kurumsallaşma Yılları 1960-1980. Ankara: DeKi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
42
42
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
26
26
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
1
38
38
Toplam İş Yükü
150,5
Toplam İş Yükü / 30
5,01
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ