Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ I HİT121 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Ebru Akçay
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Halkla ilişkilerin kavramsal ve tarihsel temellerini bilir.
2) Halkla ilişkiler çalışmalarının temel amacını, doğasını ve niteliğini bilir.
3) Halkla ilişkiler kapsamındaki çalışmaların neler olduklarını ve bu çalışmaların nasıl planlanıp yürütüleceğini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDers, halkla ilişkilerin olgusal ve kavramsal temellerini, kapsamını ve örgütler açısından önemini içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin tanıtımı (konular ve kapsam)
2. Hafta Halkla İlişkiler- halk- ilişki ve iletişim kavram, tanım ve boyutlar
3. Hafta Halkla ilişkiler ve diğer ilişkili kavramlar: tanıtım, reklam, propaganda (Egemen ve eleştirel halkla ilişkiler tanımları)
4. Hafta Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi- egemen anlatı ve modeller-1
5. Hafta Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi- egemen anlatı ve modeller-2
6. Hafta Türkiye'de halkla ilişkilerin tarihsel gelişim-1
7. Hafta Türkiye'de halkla ilişkilerin tarihsel gelişim-2
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Halkla ilişkiler endüstrisi: roller, yapılar ve yapılanmalar
10. Hafta Halkla İlişkiler ve Etik Kodlar
11. Hafta Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları (örgüt içi halkla ilişkiler, kurumsal reklamcılık, lobicilik)
12. Hafta Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları (pazarlama amaçlı halkla ilişkiler, sponsorluk, finansal halkla ilişkiler)
13. Hafta Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları (sosyal sorumluluk, kriz yönetimi)
14. Hafta Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkçay, E. (2017). ''Ulus Markalama Örneği Olarak `Karadeniz Vapuru?''. Güncel Sosyal Bilimler Araştırmaları. Gürkan Kalkan (der.) içinde. SRA Academic Publishing. 51- 72.
Gençtürk Hızal, S. (2012). ''Cumhuriyetin İlk Döneminde Bir `Rıza Mühendisi?: Vedat
Nedim Tör''. Harvard University Journal of Turkish Studies 37: 153-176
Gençtürk Hızal, S. (2010). ''Uluslararası Halkla İlişkiler Endüstrisinin Görünümü''. Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu Bildiri Kitabı. Cilt 1. Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu 2009 (Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi ve Akdeniz Üniversitesi) Lefkoşe, KKTC. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları: Antalya, s. 87-96.
Gençtürk Hızal, G. S. (2013). ''Medya ve Halkla İlişkiler Endüstrisi Ortakyaşarlığında Haberin Halkla İlişkilerleşmesi''. Halkla İlişkilerin Kazancı. Geçmiş Eğilimler, Yeni Yönelimler. Melike Aktaş Yamanoğlu ve Pınar Özdemir (der.) içinde. Ankara: DeKi. 399- 426.
Hutton, J. (1999). ''The Definition, Dimensions, and Domain of Public Relations''. Public Relations Review (25/2). S: 199-214.
Okay, Ayla ve Aydemir Okay (2002). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları.
Yamanoğlu, M. A., Gençtürk Hızal, S. G., Özdemir P. (2013). Türkiye?de Halkla İlişkiler Tarihi- Kurumsallaşma Yılları 1960-1980. Ankara: DeKi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14242
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12626
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler13838
Toplam İş Yükü150,5
Toplam İş Yükü / 305,01
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X   X
P15  X   X  
P16  X   X  
P17  X   X  
P18  X   X  
P19  X   X  
P20  X   X  
P21  X   X   X
P22  X   X  
P23  X   X   X
P24  X   X   X
P25  X   X   X