Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişim ve etik arasındaki bağlantıyı kurabilirler. 2) Etik sorunların temelinde yatan medya sistemi ve yapısını farkına varırlar. 3) Etik ve hukuk arasındaki farkı kavrar, gazetecilik, reklamcılık ve halkla ilişkilerin etik ilkelerini öğrenirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Ders, öğrencinin ileride iletişim alanı uygulayıcısı olması ve toplum içinde diğerlerini etkileyeceği gerçeği üzerine kuruludur. Bu ders, etik alanındaki temel kavramlara çağdaş medyayı saran konular dahilinde genel bir bakışı ve uygulamaları değerlendirmeyi içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Konulara Genel Bir Giriş.
2. Hafta
İletişim Etiğinin Zemini Olarak Medya Sistemi ve İşleyişi.
3. Hafta
İletişim Etiğinin Zemini Olarak Medya Sistemi ve İşleyişi.
4. Hafta
Etik, Ahlak, Meslek Etiği, İletişim Etiği Üzerine Kavramsal Tartışmalar ve Ahlak - Özgürlük İlişkisi.
5. Hafta
Gazetecilik Etiğinde Belli Başlı Tartışma Alanları: Özel Hayat, Gizlilik, Kamu Yararı, Devlet Sırrı, İntihar Haberleri, Okuyucuya ve Haber Kaynaklarına Karşı Sorumluluk.
6. Hafta
Gazetecilik Etiğinde Belli Başlı Tartışma Alanları: Özel Hayat, Gizlilik, Kamu Yararı, Devlet Sırrı, İntihar Haberleri, Okuyucuya ve Haber Kaynaklarına Karşı Sorumluluk.
7. Hafta
Bir Etik İlkeler Laboratuvarı Olarak Çatışma Alanları ve Savaş Haberciliği.
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Haber Fotoğrafçılığında Etik.
10. Hafta
Televizyon Haberciliği ve Etik.
11. Hafta
Reklamcılıkta Etik ve Halkla İlişkilerde (PR) Etik.
12. Hafta
Düzenleyici Kurullar ve Kurallar. Yasa mı, Etik mi? RTÜK, Ombudsmanlık, Etik Kodlar, Meslek İlkeleri.
13. Hafta
Yeni İletişim Teknolojileri, Sosyal Medya ve Etik.