Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilgi ve iletişim teknolojilerinin yöndeşmesi sonucunda ortaya çıkan yeni medya ortamlarının bireyler, toplumsal ilişkiler ve örgütsel yapıların işleyişi üzerindeki etkilerini analiz ederek yorumlama yetkinliği kazanır. 2) Dijitalleşmenin etkilerini farklı bağlamsal çerçevelerde sorgulama bilgisi kazanır. 3) Güncel iletişim teknolojilerinin beraberinde getirdiği okur yazarlık gereksinimlerini tanır ve bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Yeni medya teknolojilerinin gündelik yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmesi özellikle iletişim bilimleri ve kültürel çalışmalar gibi farklı disiplinlerin katkısıyla yeni medya çalışmaları adı altında yeni bir disiplinlerarası çalışma alanının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Yeni medya çalışmaları kapsamında yeni medya ürünleri, bu ürünlerin kullanım pratiklerinin sergilediği toplumsal görünümler, sonuçlar ve etkiler, bu ürünler dolayımıyla ortaya konulan kültürel ve dijital temsiller tartışılmaktadır. Bu derste yeni meyanın görsel kültürü, siyaset yapma biçimini, yurttaşlık pratiklerini, gündelik yaşamı, tüketim kültürünü, kişilerarası ilişkileri, sağlık alanını nasıl biçimlendirdiğine ilişkin tartışmalar ve örnek çözümlemeler konuya ilişkin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta
Yeni medyanın kavramsal ve teorik çerçevesi. Web teknolojilerinin gelişim süreci, gündelik yaşama etkileri ve ilişkili kavramlar.
3. Hafta
Yeni medya ortamları. Kullanıcı üzerindeki etkileri. İzleyicinin yeniden tanımlanması ve konumlanması.
4. Hafta
Dijital emek.
5. Hafta
Yeni medya ve kimlikler. Özel ve tüzel kimliklerin yeni medya ortamlarında temsili. Yeni toplumsal hareketler ve yeni medyanın rolü.
6. Hafta
Goffmann ve benliğin sunumu üzerine Performans kavramı üzerine tartışma ve değerlendirmeler.
7. Hafta
Yeni medya ve K.V.K.K. Çevrimiçi ortamlar ve kişisel veriler.
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Sosyal ağ analizi.
10. Hafta
Dijital reklamcılık.
11. Hafta
Dijital reklamcılık uygulamaları ve reklam panelleri.
12. Hafta
Çevrimiçi ortamlar ve erişilebilirlik uygulamaları. Yeni medya ve kuşaklararası işbirliği.
13. Hafta
Yeni medya ve araştırma yöntemleri.
14. Hafta
Dönem özeti. Döneme yönelik genel değerlendirme. Soru & cevap. Final sınavına yönelik bilgilendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Yengin, D. (2012). Yeni Medyaya Eleştirel Bakış. (Ed.) Deniz Yengin. Yeni Medya Ve içinde: 123-133. Anahtar Kitaplar Yayınevi.
Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları.
Binark, M. ve Bayraktutan, G. (2013). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
Varnalı, K. (2013). Dijital Kabilelerin İzinde: Sosyal Medyada Netnografik Araştırmalar. İstanbul: MediaCat Yayınları.
Binark, M. (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Ders sırasında önerilecek güncel ek kaynaklar, örnek çalışmalar ve okumalar.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Proje
1
50
Devam
1
10
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
2
3
6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
36
36
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
12
12
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
4
3
12
Toplam İş Yükü
152,5
Toplam İş Yükü / 30
5,08
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ