Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YENİ MEDYA İLF422 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Yavuz Ercil
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilgi ve iletişim teknolojilerinin yöndeşmesi sonucunda ortaya çıkan yeni medya ortamlarının bireyler, toplumsal ilişkiler ve örgütsel yapıların işleyişi üzerindeki etkilerini analiz ederek yorumlama yetkinliği kazanır.
2) Dijitalleşmenin etkilerini farklı bağlamsal çerçevelerde sorgulama bilgisi kazanır.
3) Güncel iletişim teknolojilerinin beraberinde getirdiği okur yazarlık gereksinimlerini tanır ve bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIYeni medya teknolojilerinin gündelik yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmesi özellikle iletişim bilimleri ve kültürel çalışmalar gibi farklı disiplinlerin katkısıyla yeni medya çalışmaları adı altında yeni bir disiplinlerarası çalışma alanının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Yeni medya çalışmaları kapsamında yeni medya ürünleri, bu ürünlerin kullanım pratiklerinin sergilediği toplumsal görünümler, sonuçlar ve etkiler, bu ürünler dolayımıyla ortaya konulan kültürel ve dijital temsiller tartışılmaktadır. Bu derste yeni meyanın görsel kültürü, siyaset yapma biçimini, yurttaşlık pratiklerini, gündelik yaşamı, tüketim kültürünü, kişilerarası ilişkileri, sağlık alanını nasıl biçimlendirdiğine ilişkin tartışmalar ve örnek çözümlemeler konuya ilişkin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta Yeni medyanın kavramsal ve teorik çerçevesi. Web teknolojilerinin gelişim süreci, gündelik yaşama etkileri ve ilişkili kavramlar.
3. Hafta Yeni medya ortamları. Kullanıcı üzerindeki etkileri. İzleyicinin yeniden tanımlanması ve konumlanması.
4. Hafta Dijital emek.
5. Hafta Yeni medya ve kimlikler. Özel ve tüzel kimliklerin yeni medya ortamlarında temsili. Yeni toplumsal hareketler ve yeni medyanın rolü.
6. Hafta Goffmann ve benliğin sunumu üzerine Performans kavramı üzerine tartışma ve değerlendirmeler.
7. Hafta Yeni medya ve K.V.K.K. Çevrimiçi ortamlar ve kişisel veriler.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sosyal ağ analizi.
10. Hafta Dijital reklamcılık.
11. Hafta Dijital reklamcılık uygulamaları ve reklam panelleri.
12. Hafta Çevrimiçi ortamlar ve erişilebilirlik uygulamaları. Yeni medya ve kuşaklararası işbirliği.
13. Hafta Yeni medya ve araştırma yöntemleri.
14. Hafta Dönem özeti. Döneme yönelik genel değerlendirme. Soru & cevap. Final sınavına yönelik bilgilendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARYengin, D. (2012). Yeni Medyaya Eleştirel Bakış. (Ed.) Deniz Yengin. Yeni Medya Ve içinde: 123-133. Anahtar Kitaplar Yayınevi.

Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları.

Binark, M. ve Bayraktutan, G. (2013). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları.

Varnalı, K. (2013). Dijital Kabilelerin İzinde: Sosyal Medyada Netnografik Araştırmalar. İstanbul: MediaCat Yayınları.

Binark, M. (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Ders sırasında önerilecek güncel ek kaynaklar, örnek çalışmalar ve okumalar.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Proje150
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık236
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13636
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler4312
Toplam İş Yükü152,5
Toplam İş Yükü / 305,08
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7    X   X
P8  X     X
P9  X   X   X
P10  X     X
P11  X   X  
P12  X   X  
P13    X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X  
P18  X    
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22    X   X
P23  X   X  
P24  X     X
P25  X   X   X