Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ULUSLARARASI İLETİŞİM İLF421 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Şebnem Pala Güzel
Doçent Doktor Kıvılcım Romya Bilgin
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uluslararası iletişimdeki temel kavram ve yaklaşımları öğrenirler.
2) Uluslararası iletişimin tarihsel alanı ile ilgili sistematik bilgiye sahip olurlar.
3) Ekonomi, kültür ve teknolojinin uluslararası iletişimle ilgisini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, Uluslararası iletişimin tanımları, kapsamı, Network toplumu, Enformasyon ve iletişim teknolojisi tarihi (Yeni) Enformasyon ve İletişim Teknolojileri: Enformasyon Otoyolları, kitle iletişimi, telekomünikasyon, veri iletişimi; enformasyon ve iletişim teknolojilerinde yöndeşme (convergence); uluslararası enformasyon ve teknoloji akışının dinamikleri, Enformasyon ve İletişim Teknolojileri ve ekonomi: Medya Endüstrisi, üretim, dağıtım, denetim, liberal ekonomik politikalar, deregülasyon, özelleştirme, Oligopolleşme, doğal tekeller, yeniden düzenleme, yatay dikey yoğunlaşma, Uluslararası İletişim Yaklaşımları: Kalkınmacı gelenek ve söylemi, bağımlılık paradigması Uluslararası İletişim Yaklaşımları: Medya emperyalizmi, Uluslararası Enformasyon Akışı Modeli, Enformasyon toplumu ve ağ toplumu üzerine güncel tartışmalar. Enformasyon trafiğinde değişen ne?, Uluslararası Haber Sistemleri: Sahiplik ve Denetim, Haber Ajansları ve Haber Akışı Modelleri, Uluslararası örgütler, demokrasi, ulusal egemenlik , tele demokrasi, bürokrasi ve infokrasi, Uluslararası iletişim politikalarında dönüşüm Medya İmparatorlukları, Uluslararası Televizyon, Uluslararası film endüstrisi: yapı, sahiplik ve denetim, Uluslararası müzik endüstrisi yapı, sahiplik ve denetim, Uluslararası reklam ve PR ajansları ve yerel ajanslarla etkileşim dinamikleri, Ulusötesileşme, kültürel emperyalizm, homojenleşme, Uluslararası iletişim düzeni ve Türkiye, ekonomik, politik ve kültürel açıdan genel bir değerlendirme dersin kapsamı içerisinde tartışılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Uluslararası iletişimin tanımları, kapsamı, Network toplumu
2. Hafta Enformasyon ve iletişim teknolojisi tarihi (Yeni) Enformasyon ve İletişim Teknolojileri
3. Hafta Enformasyon ve İletişim Teknolojileri ve ekonomi
4. Hafta Oligopolleşme, doğal tekeller, yeniden düzenleme, yatay dikey yoğunlaşma
5. Hafta Uluslararası İletişim Yaklaşımları
6. Hafta Enformasyon toplumu ve ağ toplumu üzerine güncel tartışmalar. Enformasyon trafiğinde değişen ne?
7. Hafta Uluslararası örgütler, demokrasi, ulusal egemenlik , tele demokrasi, bürokrasi ve infokrasi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Uluslararası iletişim politikalarında dönüşüm Medya İmparatorlukları, Uluslararası Televizyon
10. Hafta Uluslararası film endüstrisi: yapı, sahiplik ve denetim
11. Hafta Uluslararası müzik endüstrisi yapı, sahiplik ve denetim
12. Hafta Uluslararası reklam ve PR ajansları ve yerel ajanslarla etkileşim dinamikleri
13. Hafta Ulusötesileşme, kültürel emperyalizm, homojenleşme
14. Hafta Uluslararası iletişim düzeni ve Türkiye, ekonomik, politik ve kültürel açıdan genel bir değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBARKER, Chris 1999. From Television, Globalization and Cultural Identities. Buckingham and Philadelphia: Open University Press.
FEATHERSTONE, Mike(ed.). 1997 Global Culture. London: SAGE Publications.
HALL, Stuart. 1998 Yerel ve Küresel: Küreselleşme ve Etniklik. (Çev. Hakan Tuncel) Kültür Küreselleşme ve Dünya Sistemi (Der. Anthony King.) Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
HAMELINK, Cees.1994. From Trends in World Communication: On Disempowerment and Self-Empowerment. Penang, Malaysia: Third World Network.
MORLEY, David ve Kevin ROBINS, 1995. Kimlik Mekanları, Küresel Medya Elektronik Ortamlar ve Kültürel Sınırlar (Çev. Emrehan Zeybekoğlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
MOSCO, Vincent and WASKO, Janet (ed.) 1998. The Political Economy of Information. USA: Wisconsin University Press.
MOWLANA, Hamid 1986.Global Information and World Communciation: New Frontiers in International Communication. New York: Longman.
MOWLANA, Hamid. 1996. From Global Communication in Transition: The End of Diversity? Thousand Oaks, CA: Sage.
MUHAMMADI, Ali, 1997.International Communication and Globalization . London. Sage Publication.
SALMON Trevor 2000.Issues in International Relations. New York: Routledge
TAYLOR, Philip,M.1995. Global Communications, International Affairs and The Media Since 1945. NewYork: Routledge.
TOMLINSON, John 1999. Kültürel Emperyalizm (Çev. Emrehan Zeybekoğlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
TOMLINSON, John . 1999. Globalization and Culture.Cambridge: Polity Press.
Van DIJK, Jan, 1999.The Network Society (Trans. Leontine Spoorenberg). London. Sage Publication
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler13030
Proje12525
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3    X   X
P4  X     X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X  
P8  X   X   X
P9  X     X
P10    X   X
P11  X     X
P12  X   X   X
P13  X     X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16    X   X
P17  X   X  
P18  X    
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24    X   X
P25  X   X   X