Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Medya endüstrisinde değer yaratım sürecinde rol oynayan aktörleri (sermaye, emek gücü) ve etkenleri (yasal, ekonomik ve siyasal düzenlemeler, sendikal haklar vb.) açıklar. 2) Medyayı ekonomik, politik, toplumsal ve kültürel alanın bir parçası olarak değerlendirir. 3) Medya endüstrisindeki üretim, dağıtım, tüketim ve emek süreçlerini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, medya endüstrisinde değer yaratım sürecinde rol oynayan aktörler (sermaye, emek gücü) ve etkenler (yasal, ekonomik ve siyasal düzenlemeler ile sendikal haklar) ekonomi politik bakış açısıyla irdelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tarihsel Süreçte Emek
2. Hafta
Emek Konusundaki Temel Tartışmalar: Emek-Değer Teorileri
3. Hafta
Emek Konusundaki Temel Tartışmalar: Fayda-Değer Teorileri
4. Hafta
Medya Endüstrisinin Yapısı
5. Hafta
Medya Endüstrisi ve Yeni İletişim Teknolojileri: Üretim, Tüketim, Bölüşüm
6. Hafta
Medya Endüstrisi ve Emek: Yasal, Ekonomik, Siyasal Düzenlemeler
7. Hafta
Medya Endüstrisi ve Emek: Sendikal Haklar, Türkiye?den/Dünyadan Örnekler
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Farklı Endüstriyel Ortamlar: Haber.
10. Hafta
Farklı Endüstriyel Ortamlar: Fotoğraf.
11. Hafta
Farklı Endüstriyel Ortamlar: Dizi-Sinema.
12. Hafta
Farklı Endüstriyel Ortamlar: Reklam.
13. Hafta
Farklı Endüstriyel Ortamlar: Yeni Medya.
14. Hafta
Farklı Endüstriyel Ortamlar: Dijital Oyun.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Adaklı, Gülseren (2010). "Neoliberalizm ve Medya: Dünyada ve Türkiye'de Medya Endüstrisinin Dönüşümü." Mülkiye 34(269): 67-83. Dağtaş, Erdal(2009). "Türkiye'de Tektipleşen Medya Ortamı: Magazin Rüzgarları EşliğindE Magazinleşen Haberler ." Medya ve Popüler Kültür. Der: Enderhan Karakoç.Konya:Litera Türk.155-188. Özkan, Evrim Töre (2010) İstanbul Film Endüstrisi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Talu, U. (2012) Bedelli Gazetecilik. İstanbul: Everest. Fotoğrafsız: Fotoğraf Üzerine Düşünce Dergisi (2011) Sayı: 3-4, 68-95. Golding, P. ve Graham Murdock (2002) "Kültür, İletişim ve Ekonomi", Medya, Kültür ve Siyaset. Der. Süleyman İrvan Ankara: Alp. 59-97. Kaya, R. (2009) İktidar Yumağı. Ankara:İmge. Sönmez, M. (2010) Medya, Kültür, Para ve İstanbul İktidarı. İstanbul: Yordam
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
35
35
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
5
5
25
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
7
3
21
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ