Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MEDYA İŞLETMECİLİĞİ İLF328 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Beste Nigar Erdem
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Medya endüstrisinde değer yaratım sürecinde rol oynayan aktörleri (sermaye, emek gücü) ve etkenleri (yasal, ekonomik ve siyasal düzenlemeler, sendikal haklar vb.) açıklar.
2) Medyayı ekonomik, politik, toplumsal ve kültürel alanın bir parçası olarak değerlendirir.
3) Medya endüstrisindeki üretim, dağıtım, tüketim ve emek süreçlerini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, medya endüstrisinde değer yaratım sürecinde rol oynayan aktörler (sermaye, emek gücü) ve etkenler (yasal, ekonomik ve siyasal düzenlemeler ile sendikal haklar) ekonomi politik bakış açısıyla irdelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tarihsel Süreçte Emek
2. Hafta Emek Konusundaki Temel Tartışmalar: Emek-Değer Teorileri
3. Hafta Emek Konusundaki Temel Tartışmalar: Fayda-Değer Teorileri
4. Hafta Medya Endüstrisinin Yapısı
5. Hafta Medya Endüstrisi ve Yeni İletişim Teknolojileri: Üretim, Tüketim, Bölüşüm
6. Hafta Medya Endüstrisi ve Emek: Yasal, Ekonomik, Siyasal Düzenlemeler
7. Hafta Medya Endüstrisi ve Emek: Sendikal Haklar, Türkiye?den/Dünyadan Örnekler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Farklı Endüstriyel Ortamlar: Haber.
10. Hafta Farklı Endüstriyel Ortamlar: Fotoğraf.
11. Hafta Farklı Endüstriyel Ortamlar: Dizi-Sinema.
12. Hafta Farklı Endüstriyel Ortamlar: Reklam.
13. Hafta Farklı Endüstriyel Ortamlar: Yeni Medya.
14. Hafta Farklı Endüstriyel Ortamlar: Dijital Oyun.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdaklı, Gülseren (2010). "Neoliberalizm ve Medya: Dünyada ve Türkiye'de Medya Endüstrisinin Dönüşümü." Mülkiye 34(269): 67-83.
Dağtaş, Erdal(2009). "Türkiye'de Tektipleşen Medya Ortamı: Magazin Rüzgarları EşliğindE Magazinleşen Haberler ." Medya ve Popüler Kültür. Der: Enderhan Karakoç.Konya:Litera Türk.155-188.
Özkan, Evrim Töre (2010) İstanbul Film Endüstrisi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Talu, U. (2012) Bedelli Gazetecilik. İstanbul: Everest.
Fotoğrafsız: Fotoğraf Üzerine Düşünce Dergisi (2011) Sayı: 3-4, 68-95.
Golding, P. ve Graham Murdock (2002) "Kültür, İletişim ve Ekonomi", Medya, Kültür ve Siyaset. Der. Süleyman İrvan Ankara: Alp. 59-97.
Kaya, R. (2009) İktidar Yumağı. Ankara:İmge.
Sönmez, M. (2010) Medya, Kültür, Para ve İstanbul İktidarı. İstanbul: Yordam
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13535
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler5525
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma7321
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X  
P5  X   X   X
P6    X   X
P7  X   X   X
P8  X   X  
P9  X   X   X
P10    X   X
P11  X   X   X
P12  X     X
P13  X   X   X
P14  X   X  
P15  X   X   X
P16  X     X
P17    X   X
P18  X    
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X  
P22    X   X
P23  X   X   X
P24  X   X   X
P25  X   X   X