Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Stratejik iletişim planlamalarında karşılaşılan sorunlara çözüm getirebilme becerisi kazanmış olur. 2) İletişim alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur. 3) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Ders kapsamında, kamu sektörü, medya organizasyonları, sivil toplum kuruluşları ve özel işletmelerin yönetiminde ihtiyaç duyulan bilgi ve iletişimin stratejik olarak yönetilmesine dair temel kavramlara ilişkin genel bir çerçeve çizilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Strateji Kavramı: Örgütler, Kamular, Konular ve Anlatılar
3. Hafta
Stratejik İletişim: Yaklaşımlar ve İlgili Alanlar
4. Hafta
Stratejik İletişim Yönetimi: Araştırma
5. Hafta
Stratejik İletişim Yönetimi: Planlama
6. Hafta
Stratejik İletişim Yönetimi: Uygulama
7. Hafta
Stratejik İletişim Yönetimi: Değerlendirme
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Kamu Sektöründe Stratejik İletişim
10. Hafta
Özel Sektörde Stratejik İletişim
11. Hafta
Sivil Toplum Kuruluşlarında Stratejik İletişim
12. Hafta
Öğrenci Sunumları
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Çınarlı, i. (2013). Stratejik İletişim Yönetimi. İstanbul: Beta Dimitrov, R. (2018). Strategic Silence: Public Relations and Indirect Communication. Routledge. Grunig, J. E. (2005). Halkla ilişkiler ve iletişim yönetiminde mükemmellik. İstanbul: Tribeca. Holtzhausen, D. ve Zerfass, A. (2015). (ed.) The Routledge Handbook of Strategic Communication. New York: Routledge. Miskimmon, A., O'Loughlin, B. ve Roselle, L. (2013). Strategic Narratives: Communication Power and the New World Order. New York: Routledge. Smith, R. D. (2013). Strategic Planning for Public Relations. New York: Routledge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Örnek Olay Sunumu
1
30
Diğer
1
40
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
25
25
Toplam İş Yükü
154
Toplam İş Yükü / 30
5,13
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ