Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
STRATEJİK İLETİŞİM İLF327 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Ebru Akçay
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Stratejik iletişim planlamalarında karşılaşılan sorunlara çözüm getirebilme becerisi kazanmış olur.
2) İletişim alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
3) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDers kapsamında, kamu sektörü, medya organizasyonları, sivil toplum kuruluşları ve özel işletmelerin yönetiminde ihtiyaç duyulan bilgi ve iletişimin stratejik olarak yönetilmesine dair temel kavramlara ilişkin genel bir çerçeve çizilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtımı
2. Hafta Strateji Kavramı: Örgütler, Kamular, Konular ve Anlatılar
3. Hafta Stratejik İletişim: Yaklaşımlar ve İlgili Alanlar
4. Hafta Stratejik İletişim Yönetimi: Araştırma
5. Hafta Stratejik İletişim Yönetimi: Planlama
6. Hafta Stratejik İletişim Yönetimi: Uygulama
7. Hafta Stratejik İletişim Yönetimi: Değerlendirme
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kamu Sektöründe Stratejik İletişim
10. Hafta Özel Sektörde Stratejik İletişim
11. Hafta Sivil Toplum Kuruluşlarında Stratejik İletişim
12. Hafta Öğrenci Sunumları
13. Hafta Öğrenci Sunumları
14. Hafta Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇınarlı, i. (2013). Stratejik İletişim Yönetimi. İstanbul: Beta
Dimitrov, R. (2018). Strategic Silence: Public Relations and Indirect Communication. Routledge.
Grunig, J. E. (2005). Halkla ilişkiler ve iletişim yönetiminde mükemmellik. İstanbul: Tribeca.
Holtzhausen, D. ve Zerfass, A. (2015). (ed.) The Routledge Handbook of Strategic Communication. New York: Routledge.
Miskimmon, A., O'Loughlin, B. ve Roselle, L. (2013). Strategic Narratives: Communication Power and the New World Order. New York: Routledge.
Smith, R. D. (2013). Strategic Planning for Public Relations. New York: Routledge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Örnek Olay Sunumu130
Diğer140
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14545
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12525
Toplam İş Yükü154
Toplam İş Yükü / 305,13
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2    X   X
P3  X   X   X
P4  X     X
P5  X   X   X
P6  X   X  
P7  X   X  
P8  X   X   X
P9  X   X  
P10  X     X
P11  X   X  
P12  X   X  
P13  X   X   X
P14    X   X
P15  X   X   X
P16  X   X  
P17    X   X
P18  X    
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21    X   X
P22  X   X   X
P23  X   X  
P24  X   X   X
P25  X   X   X