Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İktidar mücadelesi ve kitle iletişim araçları arasındaki bağlantı hakkında bilgi sahibi olur. 2) İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır. 3) İletişim alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, Siyasal İletişinin tanımı. Siyaset Biliminin temel kavramları olan siyasal iktidar, devlet,hükümet, siyasal partiler, baskı grupları vb.nin siyasal iletişim süreci içindeki yeri ve işlevleri, Siyasal iletişimin diğer disiplinler ile ilişkisi (sosyoloji, siyaset bilimi, sosyal antropoloji, sosyal psikoloji, tarih, hukuk vb.) Siyasal İletişin ve Dil, Siyasal İletişim ve Retorik, Siyasal İletişim ve Propaganda, Siyaset sürecinin aktörleri ve siyasal iletişim: Devlet Başkanı, hükümet, siyasal partiler, yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri, baskı grupları vb.Siyasal İletişim türleri ve siyasal iletişimde yöntem ve teknikler, Siyasal partilerde Siyasal iletişim, Siyasal kampanyalar (Referandum, Halkoylaması, Seçimler sırasında siyasal kampanyalar), Türkiye'de seçim kampanyaları. Tarihsel gelişim ve örnek olaylar, Bir önceki haftadaki örnek olaylar devam, Türkiye'de yapılmış siyasal iletişim sürecini çözümlemeye yönelik araştırmalar, Türkiye'de siyasal iletişim sürecinin nasıl işlendiğinin incelenmesi, Seçimler ve Siyasal İletişim, Medyanın Siyasal İletişimdeki etkisi ve işlevi dersin kapsamı içerisinde tartışılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma. Öğrenciler siyaset ve iletişim kavramları hakkında bildiklerinin ölçülmesine yönelik kavramların aktarılması.
2. Hafta
Siyasal İletişinin tanımı. Siyasal İletişim Kavramının Tarihsel Gelişimi.
3. Hafta
Anglo Amerikan ve Eleştirel Açıdan Siyasal İletişim
4. Hafta
Siyasal İletişim Aktörleri. Siyasal İktidar ve Siyasal İletişim İlişkisi. Siyasal İletişim türleri ve siyasal iletişimde yöntem ve teknikler.
5. Hafta
Siyasal İletişim ve Dil, Siyasal İletişim ve Retorik, Siyasal İletişim ve Propaganda.
6. Hafta
Temsili Demokrasi ve Uygulamaları
7. Hafta
Temsili Demokrasi ve Uygulamaları
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Medya-Siyaset-Demokrasi İlişkisi.
10. Hafta
Siyasal kampanyalar (Referandum, Halkoylaması, Seçimler sırasında siyasal kampanyalar)
11. Hafta
Seçim kampanyaları, Siyasal Reklamlar ve örnek olaylar.