Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YARATICI KÜLTÜR ENDÜSTRİLERİ VE OYUN GELİŞTİRME İLF300 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Gilman Senem Gençtürk Hızal
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yaratıcı Kültür Endüstrilerini tanır.
2) Oyun sektörünü, oyunun tarihini ve oyun geliştirme adımlarını tanır.
3) Yaratıcı Kültür Endüstrileri ve oyun sektörünü bir iş alanı olarak
değerlendirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, Yaratıcı Kültür Endüstrilerinin en hızlı büyüyen, en dinamik ve önemli istihdam alanlarından biri olan oyun sektörü üzerinden kuramsal gelişmeleri ve uygulama deneyimini aktarır. Yaratıcı Kültür Endüstrilerinin dijital teknolojiler ile kesişme noktasındaki oyun sektöründe yenilikçi fikirlerin, yeteneklerin, uygulamalı becerilerin ve girişimci ruhun kombinasyonunun nasıl etkili bir şekilde uygulanabileceğinin temellerini oluşturur. Ders, oyun sektöründe yazılım geliştirme yönüne yapılan vurgunun aksine oyunun psikolojik ve sosyal bileşenlerine öncelik verir. Öğrenciler yeni bir ürün / iş için bir teklif geliştirecek ve pratik çalışmalarını dersin konsepti ve anahtar kavramları ile birleştireceklerdir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersle ilgili genel bilgilendirme.
2. Hafta Yaratıcı Kültür Endüstrileri ve Oyun.
3. Hafta Oyunun Tarihi ve Kültür.
4. Hafta Oyunun Psikolojisi ve Oyun Fikri Geliştirme.
5. Hafta İhtiyaç ve Pazar Analizi.
6. Hafta Oyun Tasarımına Giriş ve Oyun Yapısı.
7. Hafta Pazara giriş eylem planı.
8. Hafta Biçimsel Bileşenler.
9. Hafta Dramatik Bileşenler.
10. Hafta Sistem Dinamikleri.
11. Hafta Oyun Konsepti Sunumu.
12. Hafta Yaratıcı Ekonomi ve Oyun Sektöründe Roller.
13. Hafta Prototip Geliştirme.
14. Hafta Oyunların Fikri Mülkiyet Hakları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHartley, J. (2018), Yaratıcı Kültür Endüstrilerinde Temel Kavramlar, BÜ Yayınları.
Caves, R. (2000). Creative Industries: Contracts between Arts and Commerce, Cambridge: Harward University Press.
Florida, R. (2002). The Rise of the Creative Class, New York: Basic Books.
Hartley, J. (2005) Creative Industries. Oxford: Wiley-Blackwell.
Howkins, J. (2001). The Creative Economy: How People Make Money fromIdeas, London: Allen Lane.
And, M. (2003). Oyun ve Bügü: Türk Kültüründe Oyun Kavramı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Brathwaite, B., & Schreiber, I. (2009). Challenges for Game Designers. Boston: Course Technology.
Csikszentmihalyi, M. (1990). The Psychology of Optimal Experience. London: Harper Perennial Modern Classics.
Fullerton, T. (2008). Game Design Workshop, Second Edition: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games. Burlington, MA: A.K. Peters/CRC Press.
Huizinga, J. H. (1980). Homo Ludens: Study of the Play Element in Culture London: Routledge.
Jagoda, P. (2017). Videogame Criticism and Games in the Twenty-First Century. American Literary History, 29(1), 205-218. doi:10.1093/alh/ajw064
Jenkins, H. (2004). Game design as narrative. Computer, 44(53), 118-130.
Newman, J. (2004). Videogames. London: Routledge.
Novak, J. (2011). Game Development Essentials: An Introduction. Clifton Park, NY: Delmar Cengage Learning.
Salen, K., & Zimmerman, E. (2003). Rules of Play: Game Design Fundamentals. Cambridge: The MIT Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje15050
Toplam İş Yükü146
Toplam İş Yükü / 304,86
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8  X    
P9  X    
P10  X   X  
P11  X    
P12  X   X  
P13  X    
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X  
P17     
P18     
P19  X   X   X
P20     
P21  X    
P22  X   X  
P23  X    
P24  X   X  
P25