Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLETİŞİM II İLF122 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Deniz Tansel İlic
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eleştirel medya okuryazarı olur.
2) Eleştirel iletişim paradigmasının temel kavramların kuramsal irdelenmesi sağlanır.
3) Somut uygulamaları olan bu ders aracılığıyla, çeşitli kuramsal ve uygulamalı iletişim formasyon dersleri için gerekli ardyöresel donanıma sahip olacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( İLF121)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİletişim bilimlerinin temel kavramlarının, kuramsal tartışmaların öğrenilmesi, etkin kullanılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eleştirel İletişim Paradigması ve Temel Varsayımları.
2. Hafta Frankfurt Okulu ve kültür endüstrisi.
3. Hafta Frankfurt Okulu ve kültür endüstrisi.
4. Hafta Pazar yönelimli sanat ve pazar yönelimli olmayan sanat.
5. Hafta T.W. Adorno'nun otoriteryen kişiliğin ortaya çıkışı tartışması ve medyanın rolü.
6. Hafta İngiliz Kültürel Çalışmalar yaklaşımı ve kültürün yenide tanımlanması.
7. Hafta İngiliz Kültürel Çalışmalar yaklaşımı ve kültürün yenide tanımlanması.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Medya ve şöhret yaratımı mekanizması, iyi şöhret-kötü şöhret ve şöhretin ortaya çıkması, fanlık olgusu.
10. Hafta Medya ve türler: I) Haber nedir? Haber yazımı ve haber-ideoloji ilişkisinin tartışılması (örnekler üzerinden)
11. Hafta II) Reklam olgusu ve siyasal reklamlar ile ideolojinin yeniden üretimi.
12. Hafta Ekonomi politik kuram ve medya endüstrisi.
13. Hafta Medya profesyonelliği ve medya metinlerinin üretim süreci, medya baronları, Türkiye'de medya sektörü.
14. Hafta Alternatif ve Yeni Medyanın olanakları, Bilgisayar Dolayımlı İletişimin (BDİ) özellikleri.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAlankuş, Sevda (der) (2004)Bağımsız İletişim Ağı: Ders Kitapları. 5 cilt İstanbul: BİA. (Z)
Bennett, Tony vd. (2006) New Keywords. London: Blackwell. (EK)
Fiske, John (1996) İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim ve Sanat. 211-236.(Z)
Fiske, John (1999) Popüler Kültürü Anlamak. Ankara:Bilim Sanat Y. 129-160. (Z)
Hargreaves, Ian (2005) Gazetecilik. Ankara:Dost. (Z)
Hartley, John (20029 Communication, Cultural and Media Studies. New York: Routledge. (EK)
İrvan, Süleyman (der) (2002) Medya Kültür Siyaset. Ankara:Alp. (EK)
Mutlu, E. (1997) Iletişim Sözlüğü. Ankara: Ark Yayınları. (Z)
Rojek, Chris. (2003) Şöhret. İst: Ayrıntı. (Z)
Smith, Philip (2005) Kültürel Kuram. İstanbul: Babil. (EK)
Türkoğlu, N. (2004) Toplumsal İletişim. İstanbul: Babil Yayınları. (Z)
Williams, Raymond (2005) Anahtar Sözcükler. İstanbul. İletişim. (EK)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık16060
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler14114
Toplam İş Yükü178
Toplam İş Yükü / 305,93
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X  
P2  X   X  
P3    X   X
P4  X   X  
P5  X   X   X
P6    X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X  
P11  X   X   X
P12  X   X  
P13  X   X  
P14    X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17    X   X
P18    X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X  
P23    X   X
P24    X   X
P25  X   X   X