Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLETİŞİM I İLF121 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Sevil Bal
Doktor Öğretim Üyesi Deniz Tansel İlic
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişim alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur
2) Temel kavramların kuramsal irdelenmesi.
3) Dersin somut uygulamaları ile çeşitli kuramsal uygulamalı iletişim formasyon derslerine yönelik gerekli ardyöresel donanıma sahip olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİletişim bilimlerinin temel kavramlarının kuramsal tartışmaların öğrenilmesi, etkin kullanılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta "İletişim nedir?" sorusu farklı bakış açılarına göre tartışılması.
2. Hafta İletişim süreci, sürecin ögeleri, iletişim türleri/boyutlarının irdelenmesi I.
3. Hafta İletişim süreci, sürecin ögeleri, iletişim türleri/boyutlarının irdelenmesi II.
4. Hafta İletişimin işlevleri, çeşitli iletişim araçları, kitle iletişimi ve kitle izleyicisinin özellikleri.
5. Hafta İletişim modelleri, iletişim sürecine etki eden toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal ögeler.
6. Hafta Yer alan temel iletişim kuramları, bunların temel kavramlarına öncül düzeyde giriş yapılması.
7. Hafta Ortak izafet çerçevesi, beslem yankı, tek aşamalı akış, dolayımlama mekanizması, iki aşamalı akış, kanaat önderi.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Moral panik, uzman sesi, kullanımlar ve doyumlar, gündem koyma, eşik bekçisi, bumerang etkisi.
10. Hafta Bilişsel çelişki, suskunluk sarmalı, fikir iklimi, toplumsallaştırma, tutum değişikliği, seçici algılama.
11. Hafta Temel göstergebilim kavramları ile iletişim sürecinde anlam ve anlamlandırma ilişkisi, kodlama ve kod çözümü.
12. Hafta İlkel ve çağdaş mitler (söylemler), mitlerin türleri ve işlevleri örnekleri ile tartışılması.
13. Hafta İletişim sürecinin bir ögesi olan bireyin kimliklenme süreci ve temel ögeler ve medyanın aidiyet tasarımı.
14. Hafta Liberal Çoğulcu veya Anaakım iletişim paradigmasının temel varsayımlarına ilişkin genel değerlendirme yapılması.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAlankuş, Sevda (der) (2004)Bağımsız İletişim Ağı: Ders Kitapları. 5 cilt İstanbul: BİA. (Z)
Atabek, N. ve E. Dağtaş (1998) Kamuoyu ve İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniv. Yayınları. 283-308. (Z)
Barnard, Malcolm (2002) Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınları. (EK)
Bennett, Tony vd. (2006) New Keywords. London: Blackwell. (EK)
Burton, G. (1995) Görünenden Fazlası. Istanbul. Alan Yayınları. (EK)
Fiske, John (1996) İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim ve Sanat. (EK)
Güngören, Ahmet (2004). Sineantropos. İstanbul:Yol. (EK)
Hartley, John (20029 Communication, Cultural and Media Studies. New York: Routledge. (EK)
Lowery, S. ve M.de Fleur (1998) Milestones in Mass Communication Research.NY: Longman. (EK)
Mutlu, E. (1997) Iletişim Sözlüğü. Ankara: Ark Yayınları. (Z)
Oskay, Ü. (2001) İletişimin ABC'si. İstanbul:Der. (Z)
Türkoğlu, N. (2004) Toplumsal İletişim. İstanbul: Babil Yayınları. (Z)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sorun/Problem Çözme,Tartışma,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık16060
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler14114
Toplam İş Yükü178
Toplam İş Yükü / 305,93
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2    X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5    X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24  X   X   X
P25  X   X   X