Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL İLETİŞİM İTA121 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Görsel materyaller üzerinde farkındalık düzeylerini artırırarak ve görselleri aktif olarak kullanarak tasarım yapabilir.
2) Görüntüyü okuma, yorumlama ve yaratıcı fikir üretebilme becerilerini geliştirir.
3) Görsellerin semiyolojik çözümlemesini yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIGörsel iletişimde anlama ve anlamlandırma, sembollerin okunması, görsel algı, görsellerin Gestalt ilkeleriyle okunması ve algılaması kuramlarını kapsamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi paylaşımı.
2. Hafta İletişim, iletişim türleri, görsel iletişim.
3. Hafta Görsel iletişimin semiyolojisi. Simge, sembol, simgesel işaretler, logo, amblem ve ticari markalar.
4. Hafta Tasarım süreçleri ve tasarımlarda kullanılan görsel iletişim araçları (örnekler ve tartışma).
5. Hafta Görsel algı ve Gestalt. Algılama ilkeleri. Algılamada bireysel farklılıklar. Algıyı etkileyen kültürel ve çevresel etkenler.
6. Hafta Görsel kimlik, ambalaj tasarımı, illüstrasyon.
7. Hafta Tasarımın planlanması, iletişim/medya planlama.
8. Hafta Vize
9. Hafta Reklamcılık.
10. Hafta Görsellerin reklamlarda aktif olarak kullanılması.
11. Hafta Fotoğraf.
12. Hafta Televizyon, televizyon platformunda tasarlanan görseller.
13. Hafta Dijital ortam, bilgisayar ve görsel iletişim.
14. Hafta Sosyal medya ve sosyal medyada görsel kullanımı.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBECER, E. (2002) İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
UÇAR, T.F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
ARNHEIM, R. (2007). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Proje,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık18080
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13535
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü159
Toplam İş Yükü / 305,3
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X  
P7  X     X
P8  X     X
P9  X     X
P10  X     X
P11  X   X  
P12    X   X
P13    X   X
P14  X   X  
P15  X     X
P16  X     X
P17  X   X  
P18    X   X
P19  X     X
P20  X   X  
P21  X   X  
P22  X     X
P23  X     X
P24  X     X
P25  X     X