Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HABER SOSYOLOJİSİ EİLF409 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Selver Dikkol Akçay
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Haber üretimini toplumsal bağlamı içerisinde ele almayı öğrenir.
2) Gazeteciliğin tarihsel arka planını öğrenir.
3) Gazetecilik-ideoloji tartışmalarına hakim olur ve neoliberal dönemde gazetecinin konumunu değerlendirir.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, habercilik alanındaki kuramları, haberciliğin tarihini, neoliberal dönemde bir profesyonel olarak gazetecinin konumunu, basın-ideoloji-dil meselelerini konu alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriğinin açıklanması.
2. Hafta Anaakım İletişim Kuramları ve Haber Üretim Süreci.
3. Hafta Eleştirel İletişim Kuramları ve Haber Üretim Süreci.
4. Hafta Gazeteciliğin Profesyonellik İdeolojisi ve Basın Özgürlüğü.
5. Hafta Haber Üretiminin Ekonomi Politiği: Sahiplik ve Denetim.
6. Hafta Neoliberal Dönemde Zanaatkar Olarak Muhabir.
7. Hafta Neoliberal Dönemde Muhabirin Karakter Aşınması.
8. Hafta Vize
9. Hafta Haber Merkezinde Meritokrasi, Muhabirlerin Kültürel ve Ekonomik Sermayeleri.
10. Hafta Haber Değeri ve Reyting.
11. Hafta Haber ve Gerçeklik.
12. Hafta Haber, İdeoloji, İktidar ve Dil.
13. Hafta Vaka Analizi.
14. Hafta Genel Değerlendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBourdieu, Pierre, (1979), Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste: Routledge: NY.
Gans, Herbert, (1979), Deciding What?s News, The Medill School of Journalism: NY.
Schudson, Michael, (1978), Discovering the News, Sage: Ny.
Sennett, Richard, (1998), The Corrosion of Character: The Personal Consequences of Work in the New Capitalism, W. W. Norton & Company: NY.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler14570
Toplam İş Yükü149
Toplam İş Yükü / 304,96
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X     X
P3    X  
P4  X     X
P5    X  
P6  X   X   X
P7    X  
P8  X   X  
P9  X     X
P10  X   X   X
P11  X    
P12    X   X
P13  X    
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X     X
P17  X   X   X
P18    X  
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X     X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24    X  
P25  X     X