DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Fatma Senem Güngör
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kriz için hazırlıklı olmayı ve krizlerden sakınmayı öğrenirler. 2) Krizi anında teşhis etmeyi öğrenecektir. 3) Acil durum planları oluşturmayı öğrenecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, krizlerin neden ilk etapta ortaya çıktığını ve krizlerin oluşmadan önce, sırasında ve sonrasında onları daha iyi yönetmek için neler yapılabileceğini anlamaktır. Potansiyel krizlerin kaynaklarını ve bunların nasıl tespit edileceğini tartışarak başlıyoruz. Ardından, krizlerden kaçınma için sistematik bir planın nasıl oluşturulacağını ve planı nasıl Güncel tutacağımızı tartışarak devam edeceğiz. Nihayet, gerçek hayattaki krizleri tartışarak krizleri nasıl iyileştireceğimizi ve sonunu nasıl belirleyeceğimizi öğreneceğiz. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse giriş ve kriz yönetiminin önemi. | 2. Hafta | SWOT analizi. | 3. Hafta | SWOT analizi ödevlerinin sınıf içi sunumları. | 4. Hafta | Kriz yönetimi nedir? İşletmelerdeki krizlerin ana sebepleri. | 5. Hafta | Potansiyel krizlerin sebepleri, potansiyel krizleri algılama, potansiyel krizleri önem derecesi verme. | 6. Hafta | Ana krizlerin çıkış noktaları. Soğan modeli. Johari penceresi. | 7. Hafta | Örnek çalışma: Tylenol Krizi. | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Ürün ve hizmetlerde olabilecek risk kategorileri, kriz esnasında iletişim nasıl sağlanmalı? | 10. Hafta | Geçmişten ders çıkarma. | 11. Hafta | Örnek çalışma: Üç senaryo; Exxon, Pepsi ve Coca-Cola, krize cevap verme. | 12. Hafta | Basın toplantısı sunumları, final projesi sınıf içi tartışma. | 13. Hafta | Kriz yönetim takımında kimler olmalı, Kriz sonrası değerlendirme. | 14. Hafta | Final sunumları. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ian I. Mitroff & Gus Anagnos, Managing Crises Before They Happen. Harvard Business Essentials, Crises Management- Master the Skills to Prevent Disasters. Harvard Business Reviews on Crises Management. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 20 | Devam | 1 | 10 | Makale Sunuşu | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 15 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 156 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |