DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Fatma Senem Güngör
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kişilerarası iletişimin çeşitli anlamlarını, tanımlarını, ana kavramlarını, sınıflandırmalarını ve teorilerini kavrar. 2) Sosyal algının iletişimi nasıl etkilediğini anlar. 3) Kişilerarası iletişimde kültür, kitle iletişim araçları, toplumsal cinsiyet ve etiğin rollerini tartışır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders kişilerarası iletişimin farklı boyutlarına odaklanan türleri ve temel kavramları üzerinde ayrıntıyla durmayı hedefleyen bir içeriğe sahiptir. Öğrencilerin kişilerarası iletişimi hem kuramsal hem de uygulamalı olarak temel yöntem ve araştırmalar ışığında kavraması amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kişilerarası İletişime Giriş | 2. Hafta | Temel kavramlar | 3. Hafta | Sosyal algı | 4. Hafta | Benlik kavramı | 5. Hafta | Yakın İlişkiler | 6. Hafta | Gruplarda İletişim | 7. Hafta | Sosyal kimlik, önyargı ve ayrımcılık | 8. Hafta | Sözel ve sözsüz iletişim | 9. Hafta | Johari penceresi ve benlik farkındalığı | 10. Hafta | Kişilererası iletişim ve etik | 11. Hafta | İletişim Çatışmaları | 12. Hafta | Empati | 13. Hafta | Sosyal medya | 14. Hafta | Toplumsal cinsiyet rolleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | DeVito, A. J. (2015). Human Communication-The Basic Course. Pearson. Burgoon, M., Hunsaker, F.G., & Davson, E.C. (2005). Human Communication. Sage. Wilmot, W. W., & Hoker, J.L. (2005). Interpersonal Conflict, McGraw-Hill. Stewart, C. (2006). Bridges Not Wall: A Book about interpersonal communication. Mc-Graw-Hill. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 15 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 156 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |