Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
STRATEJİK İLETİŞİM EİLF303 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Yunus Gökmen
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Stratejik iletişim planlamalarında karşılaşılan sorunlara çözüm getirebilme becerisi kazanmış olur.
2) İletişim alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
3) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDers kapsamında, kamu sektörü, medya organizasyonları, sivil toplum kuruluşları ve özel işletmelerin yönetiminde ihtiyaç duyulan bilgi ve iletişimin stratejik olarak yönetilmesine dair temel kavramlara ilişkin genel bir çerçeve çizilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Stratejik İletişime Giriş, Strateji, İletişim Stratejisi, İletişim Yöntemleri
2. Hafta Stratejik İletişim Planlama Süreci
3. Hafta Plana Hazırlanmak: Temel Yapı Taşları, Planın Temeli: Durum Analizi
4. Hafta Plana Odaklanmak: Hedef Kitleler, Kitle Desteğini Geliştirmek: İletişim Hedefleri
5. Hafta Sorun Çerçeveleri ve Mesaj Geliştirme, Planı Geliştirme: Araçlar ve Yaygınlaştırma Stratejileri
6. Hafta Planın Başarılı Olmasını Sağlamak: Ölçme ve Değerlendirme, Hepsini Bir Araya Getirmek: Planı Oluşturmak
7. Hafta Stratejik İletişim Planı Şablonu
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Uygulama Örnekleri ve Değerlendirme-1
10. Hafta Uygulama Örnekleri ve Değerlendirme-2
11. Hafta Proje Sunumu-1
12. Hafta Proje Sunumu-2
13. Hafta Proje Sunumu-3
14. Hafta Dönem Sonu Değerlendirmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPatterson, S. J., & Radtke, J. M. (2009). Strategic communications for nonprofit organizations: seven steps to creating a successful plan. John Wiley & Sons.
Allen, M. (2016). Strategic communication for sustainable organizations. Theory and Practice. Fayetteville, USA: University of Arkansas.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje150
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler13030
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5    X   X
P6  X   X  
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X     X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X     X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X     X
P19  X     X
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24    X   X
P25  X   X   X