Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MEDYA İŞLETMECİLİĞİ EİLF302 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Kıvılcım Romya Bilgin
Doktor Öğretim Üyesi Deniz Tansel İlic
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Medya endüstrisinde değer yaratım zinciri ve sürecini analiz eder; medya endüstrisinde değer yaratım sürecinde rol oynayan aktörleri (sermaye, emek gücü) ve etkenleri (yasal, ekonomik ve siyasal düzenlemeler, sendikal haklar vb.) kavrar;
2) Değer yaratım zinciri ve ögelerini, enformasyonel ve promosyonel kapitalizm kavramını öğrenir; Ekonomi politik kuramı etkin bir şekilde kullanır.
3) Değer yaratım zinciri ve ögelerini, enformasyonel ve promosyonel kapitalizm kavramını öğrenir; Ekonomi politik kuramı etkin bir şekilde kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, medya endüstrisinde değer yaratım zinciri ve sürecinde rol oynayan aktörler (sermaye, emek gücü) ve etkenler (yasal, ekonomik ve siyasal düzenlemeler ile sendikal haklar), ekonomi politik bakış açısı ve medya endüstrisinden katılımcılarla birlikte irdelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş.
2. Hafta Medya İşletmeciliğinin Tarihi.
3. Hafta Medya İşletmeciliği ve Ekonomisinde Temel Paradigmalar.
4. Hafta Medya İşletmeciliğinde İnsan Kaynakları.
5. Hafta Stratejik İşletmecilik.
6. Hafta Medya İşletmeciliğinde Pazarlama.
7. Hafta Medya İşletmeciliği ve Kamu Çıkarı.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Medyada Rekabet ve Analiz Seviyeleri.
10. Hafta Medyanın Küreselleşmesinde Temel Meseleler.
11. Hafta Medya İşletmeciliğinde Ekonomi-Politik Meseleler.
12. Hafta Medya İşletmeciliği için Yönler.
13. Hafta Medya Ekonomi Araştırmalarında Gelecek Yönelimler.
14. Hafta Küresel Medya İşletmeciliği ve Ekonomi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARA. B. Albarran & Sylvia M. Chan-Olmsted & Michael O. Wirth. Media Management and Economics. (New York: Routledge, 2006).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X     X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X  
P8  X   X  
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12    X   X
P13  X     X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16    X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X  
P20  X   X   X
P21  X   X   X
P22  X   X  
P23  X   X   X
P24  X   X  
P25  X   X   X