Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ EİLF301 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Çağdaş Emrah Çağlıyan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çeşitli toplumsal olgu ve olayları kitle iletişiminin sosyolojik boyutta işlevleri, işleyişi ve etkisi ile ilişkilendirme becerisi kazanacaktır.
2) İletişim alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
3) İletişim alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders çerçevesinde öğrenciler iletişim, medya ve gazetecilik alanıyla tanıştırılmakta; iletişim tarihinden başlanılarak temel iletişim çalışmaları ve kuramları tartışılmaktadır. Daha sonra, ders, 21. Yüzyılın getirdiği fırsatlar ve tehditlere de referansla, iletişim, medya ve gazeteciliğe dair somut pratik tartışmalarla sürdürülmektedir. Medya sahiplik yapısı ve onun kültür endüstrisi üzerindeki etkileri, medya ve demokrasi ilişkisi, dijital çağ ve yeni medya, çatışma ve krizlerin haberleştirilmesi, alternatif medya ve vatandaş gazeteciliği ile Türkiye'deki iletişim araştırmaları, öğrenciler arasında modern toplumlarda iletişim ve medyanın rolü ve işlevleri hakkında bir farkındalık geliştirmeye dönük olarak tartışılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İletişim Sosyolojisine Giriş
2. Hafta İletişimin Tarihi.
3. Hafta İletişim Çalışmalarında Ana Yaklaşımlar.
4. Hafta Medyayı Anlamak, İletişim ve Gazetecilik.
5. Hafta 21. Yüzyılda Gazetecilik: Tehditler ve Fırsatlar.
6. Hafta Kültür Endüstrisi ve Medya Sahipliği.
7. Hafta İletişim, Medya ve Demokrasi.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Medya, Kimlik ve Temsil.
10. Hafta Dijital Çağda Medya: İnternet, Yeni Medya ve Sosyal Medya.
11. Hafta Görsel Kültür ve Medya
12. Hafta Kriz İletişimi, Çatışmaları Haberleştirmek
13. Hafta Alternatif Medya, Vatndaş Gazeteceiliği
14. Hafta Medya Okuryazarlığı ve Türkiye'de İletişim Araştırmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSociology of Communications http://old.ido.ir//en/en-a.aspx?a=1387082902

Ben H. Bagdakian, 2004, The New Media Monopoly, Boston: Beacon Press.

Brian McNair,1998, Sociology of Journalism, London: Arnold.
Charles R. Wright, 1979, Sociology of Mass Communication, Annual Review of Sociology, 5:193-217.

Dennis McQuail, 1985, Sociology of Mass Communication, Annual Review of Sociology, 11:93-11.

Beregtje van der Haak, et al., 2012, The Future of Journalism: Networked Journalism, International Journal of Communication, 6.

Ken Ward, 1990, Mass Communications and the Modern World, London: Macmillan.

Pradip N. Thomas and Zaharom Nain, (Eds.), 2002, Who Owns the Media, London: Zed Books.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Devam115
Diğer150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21530
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4    X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X  
P9  X     X
P10  X   X  
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13  X   X   X
P14  X   X   X
P15  X   X  
P16    X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X  
P21  X     X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24  X   X  
P25  X   X   X